Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er i ferd med å sette inn bakeseter på min GL 2008-modell, etter å ha kjørt med grønne skilt frem til nå. Enkeltsetet på høyre side er til å vippe frem (for å gi tilgang til en 3. seterad), og er derfor forankret i bakkant med låsehaker som skal kunne utløses. Problemet mitt er at jeg ikke får løst ut låsehakene. Er disse basert på elektrisk utløsning? Det går en ledning inn til en "boks" på undersiden av setet, til denne boksen er festet en stropp som kan trekkes bakover. Er denne beregnet på utløsning av låsehakene? Ingenting skjer når deg forsøker å trekke i stroppen. Har sjekket at det er spenning på ledningen. ER det evt. andre måter å få løst ut låsehakene?

Posted

Låsehakene på min 2009 modell GL løses ut mekanisk. Jeg har ikke forsøkt å dra i stroppen for å se hva som skjer da, men antar at den gjør det samme som når jeg løfter spaken for å vippe fram enkeltsetet - den gir beskjed til høyre forsete om å flytte seg lengre fram og opp slik at det blir plass til å vippe fram enkeltsetet på 2. seterad.

Posted

Takker så mye for svar! Hvor finner jeg den makaniske utløsermekanismen for låsehakene? Har sjekket etter beste evne rundt hele setet men kan ikke finne noe som ligner utløsermekanisme...? Mulig jeg er fullstending blind og ikke ser skogen for bare trær :-)  Men skal ta en ny sjekk når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Posted

Jeg har en hendel nede ved festet til ryggen men det eneste jeg får gjort med denne er å justere hellingsvinkelen på rygglenet samt å vippe ryggen fremover når jeg vipper frem sitteputen. Er det samme hendelen du tenker på? Skal denne evt. trykkes forbi punktet hvor rygglenet kan justeres? Eller vippes andre veien?

(setter stor pris på at du forsøker å hjelpe!)

Posted

Du hadde rett. Trakk litt hardere i hendelen enn det jeg hadde turt tidligere og da fikk jeg vippet setet fremover. Men ingen bevegelse på passasjersetet, selv om dette står i bakerste posisjon. Uansett - takk for gode tips!