Guest Stian Paulsen Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Hei Har gjort litt vedlikehold/service på bilen til min mor. Skiftet diverse filter (luftfilter, kupefilter), men det siste filteret jeg skal skifte finner jeg rett og slett ikke. Er det noen som vet hvor bensinfilteret er plassert? Jeg har selvsagt sett i motorrommet, men kan ikke se å finne det der. Har fulgt både tur- og returrøret hele veien i motorrom og under bilen, men finner ikke noe filter så langt. Under bilen, på siden/under bensintanken fant jeg et lite deksel, dette skrudde jeg av, men her fant jeg heller ikke noe filter. Fant bare ut at det ene bensinrøret gikk inn i tanken her, sammen med en ledning. Det andre røret går til oversiden av tanken, men kan filteret ligge der da? og må jeg i så fall ut med baksetet for å komme til? Det er altså snakk om en MB C-klasse stasjonsvogn, årsmodell 2000. mvh Stian
IAD Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Jeg mener å huske at det lå under bilen foran tanken på pre-facelift C-klasse.
IAD Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Når du ser forover på bilen skal filteret ligger på høyre side foran bakakslen
Guest Stian Paulsen Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Når du ser forover på bilen skal filteret ligger på høyre side foran bakakslen snedig, fordi det er ikke noe filter der... Ikke er jeg helt grønn når det gjelder bil heller (driver mye med Audi), men dette synes jeg var snodig. Skal jo ikke være så vanskelig å finne et bensinfilter...
TEH Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Har du finnet bensinpumpa da? Sitter rett ved siden av den! Filteret er den "store" tønna, pumpa den "lille".
Guest Stian Paulsen Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Har du finnet bensinpumpa da? Sitter rett ved siden av den! Filteret er den "store" tønna, pumpa den "lille". Nei, har ikke funnet pumpen heller. Det eneste jeg finner på undersiden av bensintanken er et deksel. Når jeg fjerner dette dekselet så ser jeg bare at det ene bensinrøret er koblet inn på tanken, samt en ledning som også går inn i tanken der. Det andre røret fortsetter til oversiden av tanken.
Guest Ebola Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Bensinfilteret sitter bak på venstre side av bilen. Den store plata som går unnder bilen må løsnes. Bensinfilteret sitter foran bensintanken
//////AMG c36 Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 den sitter på h.s bak. rett framom bakakselen.. under dekslet.. skrues ned . 3 stykk plastikkmutterer.
Guest Stian Paulsen Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 jaha, litt motstridende meninger her hehe jeg får vel sjekke på begge sider da. men jeg tror det ikke før jeg ser det. har som sagt fulgt både tur- og returrør uten å finne noe som helst.
Guest Ebola Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Du får legge ut e-mail adressen din, så skal jeg sende deg bilde
Guest Stian Paulsen Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Du får legge ut e-mail adressen din, så skal jeg sende deg bilde Det ville vært fint stianip@online.no
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now