Jump to content

Rettsak i Norge rundt felg kopiering - Daimler AG og Tevo Dekk

Recommended Posts

Posted

Hvis de er så jævlig redd for utvanning av merkevaren AMG kan de jo slutte med de der AMG-pakkene på helt ordinære kjipe biler med 100hk dieselmotor.

Akkurat nå savner jeg en tommel opp-funksjon! 200 CDI AMG liksom, det er like selvmotsigende som slanke-potetgull..

AMG-navnet og logoen burde være forbeholdt AMG-modeller, ikke kjipe dieselbiler med sportsratt.

Posted

Rettferdiggjør dette at det produseres og selges kopierte produkter fra Daimler?

Er enig deres andre påstander om at det kan se dumt ut med en AMG med to liters motor. Ser man en AMG, forventer man en AMG med power. Men uansett, så er bilene like fine, selv om det ikke er her spørsmålet ligger, men utseende til en langt rimeligere penge enn en original AMG

Posted

Er vel ikke motorvolum som skal sette begrensingen for AMG. Det er jo tuning AMG er kjent for. I Formel1 Mercedes-AMG er det 1,6 liter som gjelder da som turboladet V6. De har/hadde jo også en A-klasse AMG med 2 liter og 360hk.

Posted

Jeg syns det er rart det tok så lang tid før de reagerte. At det er kvalitetsforskjell på en originalfelg mot en Kinakopi, er det vel ingen som er i tvil om. Vi ser jo regelmessig folk som legger ut bilde av felga sine her og spør om hvem som har laga de.

Og man ser daglig biler på finn hvor det reklameres med AMG felger, som helt tydelig ikke er riktig.

At de lager en designkopi, er en ting, men at de hiver på AMG og stjerne, er noe helt annet.

Posted

Hvis de er så jævlig redd for utvanning av merkevaren AMG kan de jo slutte med de der AMG-pakkene på helt ordinære kjipe biler med 100hk dieselmotor.

Akkurat nå savner jeg en tommel opp-funksjon! 200 CDI AMG liksom, det er like selvmotsigende som slanke-potetgull..

AMG-navnet og logoen burde være forbeholdt AMG-modeller, ikke kjipe dieselbiler med sportsratt.

AMG har alltid solgt styling. Noen ganger motoroppgradering og styling, noen ganger bare motor.

Når du leverte inn din bil til AMG var det slett ikke noe krav om å kjøpe full pakke.

Posted

Jeg syns det er rart det tok så lang tid før de reagerte. At det er kvalitetsforskjell på en originalfelg mot en Kinakopi, er det vel ingen som er i tvil om. Vi ser jo regelmessig folk som legger ut bilde av felga sine her og spør om hvem som har laga de.

Og man ser daglig biler på finn hvor det reklameres med AMG felger, som helt tydelig ikke er riktig.

At de lager en designkopi, er en ting, men at de hiver på AMG og stjerne, er noe helt annet.

Ja, det er disse logoene som er inngraverte jeg igrunn reagerer på, for kopier er jo ikke så uvanlig i den forstand