TAN1954 Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Noe av det man frykter mest skjedde selvføgelig: Lekkasje i mitt dynamiske førersete er et faktum. Høyre side i siteputen virker ikke og er erstattet av en tydelig "luft-lekkasjelyd nede i setet". Alt annet ser ut til å virke imidlertid. Kan det repareres tro? Eller snakker man om nytt sete til xx titusener her? Noen med aktive seter som har vært borte i noe liknende? X218 350 2013 modell som ellers har vært en super bil så langt med 62.000 km på telleren... Quote
tommern57 Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 På de eldre er det første en sjekker noen o-ringer i selve styringspanelet. Og så er det vel slike harde plastslanger i systemet, så ting som ikke koster all verden kan ryke. Hvordan det evt er å skifte selve oppblåsingsputa har jeg ikke sjekka. Quote
Sven Håkon Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Holder også en knapp på øvrige komponenter slik som Tom foreslår, selv om det selvsagt kan hende at selve puten har punktert. Det er forøvrig ingen problem å reparere eller byttet ut deler inni setet, så det er ingen grunn til å bytte hele stasen. Jeg ville ha sendt en epost til MBenzNL@gmail.com og forklart problematikken og hørt om de kan hjelpe (med deler/erfaring, med mindre du holder til i nærheten av Nederland). Quote
tommern57 Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Jeg satt og tenkte litt her. Det bør vel være konstruert med en "weak link" det her, Sven Håkon? Dersom man fyller opp en pute godt i en nedkjølt bil, og parkerer i sola, så kan det vel hende man får litt stort trykk? Jeg har en liten mistanke om at det kan være en skjøtemuffe på slangen som skal gi seg når det blir for høyt trykk? Quote
Sven Håkon Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Det kan godt tenkes at det er en muffe som har hoppet av ja - vanskelig å si uten å i det minste ta av dekselet bakpå seteryggen eller kikke innunder setet.. Quote
TAN1954 Posted August 9, 2018 Author Posted August 9, 2018 Takk for alle tips og kommentarer. Jeg sjekket litt etter dette rundt på Youtube så tydelig at det går å reparere setet og putene. Så noen puter som hadde sprukket og blitt smeltet sammen og det hadde visst fungert. Da er det jo håp Quote
Recommended Posts