Jump to content

W203 Starter ikke. Tips?


sefi851

Recommended Posts

Hei, har kjøpt meg en W203 C200 Kompressor som jeg ikke får start på. 2005mod

 

Har ingen feilkoder idag, hadde feil på kam føler men den er byttet.

Har også byttet veivakselsensor.

 

Har gnist på pluggene og ca 5 bar bensin-trykk.

 

Sjekket styreenheten til motoren om det var olje der, men var tørt og fint:)

 

Starteren drar rundt motoren fint å.

 

Tips til hva jeg kan sjekke nå?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fant feilen idag:)

Kjedet har strekt seg myye.

Har fremdeles ca 10.5-11 bar i kompresjon så ventilene

Har vel berget. Skjønner ikke helt hvordan ettersom kjedet har hoppet over mange tenner.

Grei jobb og bytte kjede og kam-drev selv på disse bilene?

Legger ved noen bilder så dere kan se:)

 

b35edba6e37f006baa22ddb7f4051516.jpg

8b9773c46d7e2e9575d2009a99053a08.jpg

7975ca9e7b696a51e100ad501e65e6bd.jpg

0d3c5e935507179baf1f9e2ceec89c58.jpg

10bd86ca4c5b79b7a7850b4089f03d6c.jpg

c5b73e107e58b69354800630af905fcb.jpg

6a3c58f2211c8d7753097ee792180965.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var mye slitasje ser jeg. Detta er vel en M271? Kjenner ikke de motorene, men som regel på MB finner man kjedestrammer nede på passasjersiden. Ser ut som en stor blindplugg. På noen motorer må man ta vekk dynamo for å finne den

Link to comment
Share on other sites

jepp er M271 ja..

 

plukket av litt mere ikveld

 

Stemmer det du sier om kjedestrammer men kommer til og bytte kjedet og kam-drevene.

Fikk tilbud av motor-trade idag på 27000,- :shock: Fikk 3000,- i rabatt å da

Mulig jeg plukker ned det meste selv og får en mekaniker til og feste opp det og se att alt er greit:)

Var veldig dyrt for verktøyet jeg må ha for å få på kjeden og låse kammene.

Visst noen har linker til fine DIY så tar jeg gjerne imot det.

Både for kamdrev skifte og kjede.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått delene og verktøyet til jobben:)

 

Fikk satt på nye drev og dratt rundt kjede ikveld.

Var en skikkelig drittjobb..

Hadde verktøy til dette men kjeden hoppet som bare det.

Men timing merkene stemmer perfekt nå. Det jeg lurer på om jeg har den rett? Jeg tror jeg har den på komp.runden for jeg får kompresjon like før merkene blir rett.

Noen som kan bekrefte att dette er rett?

Link to comment
Share on other sites

Hei, fått meg en oljelekasje etter jobben, ser ut som det kommer fra kjedestrammeren.

Skal det være pakning på den?

Finner ikke noe om det på nette eller er det bare den sealing capen som må på?

Har den liggende så kan sette på den men trodde den var bare for og beskytte mot smuss..

Noen som vet? Håper på raskt svar:)

Link to comment
Share on other sites

Satt på en ny cap og ser ut til att d ble greit:)

Den kom litt senere enn andre delene så satte bare på den

Gamle for trodde ikke den hadde noe betydning😜 Syns de kunne sendt med den i setter for man må jo ødelegge den for og få den ut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...