sefi851 Posted August 3, 2018 Posted August 3, 2018 Hei, har kjøpt meg en W203 C200 Kompressor som jeg ikke får start på. 2005mod Har ingen feilkoder idag, hadde feil på kam føler men den er byttet. Har også byttet veivakselsensor. Har gnist på pluggene og ca 5 bar bensin-trykk. Sjekket styreenheten til motoren om det var olje der, men var tørt og fint:) Starteren drar rundt motoren fint å. Tips til hva jeg kan sjekke nå? Quote
sefi851 Posted August 5, 2018 Author Posted August 5, 2018 Fant feilen idag:) Kjedet har strekt seg myye. Har fremdeles ca 10.5-11 bar i kompresjon så ventilene Har vel berget. Skjønner ikke helt hvordan ettersom kjedet har hoppet over mange tenner. Grei jobb og bytte kjede og kam-drev selv på disse bilene? Legger ved noen bilder så dere kan se:) Quote
tommern57 Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 Det er vel en kjedestrammer her? Sjekka den? Quote
sefi851 Posted August 5, 2018 Author Posted August 5, 2018 Nei, ikke funnet noe om det isåfall. Kamdrevet er nedslitt så må byttes uansett:) Quote
tommern57 Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 Ja, det var mye slitasje ser jeg. Detta er vel en M271? Kjenner ikke de motorene, men som regel på MB finner man kjedestrammer nede på passasjersiden. Ser ut som en stor blindplugg. På noen motorer må man ta vekk dynamo for å finne den Quote
sefi851 Posted August 6, 2018 Author Posted August 6, 2018 jepp er M271 ja.. plukket av litt mere ikveld Stemmer det du sier om kjedestrammer men kommer til og bytte kjedet og kam-drevene. Fikk tilbud av motor-trade idag på 27000,- Fikk 3000,- i rabatt å da Mulig jeg plukker ned det meste selv og får en mekaniker til og feste opp det og se att alt er greit:) Var veldig dyrt for verktøyet jeg må ha for å få på kjeden og låse kammene. Visst noen har linker til fine DIY så tar jeg gjerne imot det. Både for kamdrev skifte og kjede. Quote
tommern57 Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Ja, dem vet hva de skal ha for tinga https://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-Steuerkette-Mercedes-Benz-C-Klasse-CLK-E-Klasse-SLK-Sprinter/302815935238?hash=item46813c7b06:g:QCsAAOSwBp1bWIJU https://www.ebay.de/itm/Steuerzeiten-Steuerkette-Motor-Einstellwerkzeug-Mercedes-Benz-M271-C-E-CLK-SLK/311944790325?epid=2198929448&hash=item48a15bc135:g:KYkAAOSw-VtbJ8V5 Quote
sefi851 Posted August 8, 2018 Author Posted August 8, 2018 Ingen her inne som leier bort verktøy for å feste den nye kjeden? https://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-Timing-Chain-Crimping-Press-Kit-Sir-Tools-M0050/302835588098?epid=5017538953&hash=item4682685c02%3Ag%3APzcAAOSwrLRaw9oX&_sacat=0&_nkw=mercedes+chain+tool&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313 Tror dere det er mulig og bruke samme verktøy som man bruker på MC kjede? Quote
sefi851 Posted August 9, 2018 Author Posted August 9, 2018 Skeptisk, noen som har erfaring med det da? Quote
tommern57 Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Jeg har da både hatt mb register med kjedelås, og enda handla ny kjedelås på mb forhandleren. Quote
sefi851 Posted August 27, 2018 Author Posted August 27, 2018 Da har jeg endelig fått delene og verktøyet til jobben:) Fikk satt på nye drev og dratt rundt kjede ikveld. Var en skikkelig drittjobb.. Hadde verktøy til dette men kjeden hoppet som bare det. Men timing merkene stemmer perfekt nå. Det jeg lurer på om jeg har den rett? Jeg tror jeg har den på komp.runden for jeg får kompresjon like før merkene blir rett. Noen som kan bekrefte att dette er rett? Quote
Kenneth Sivertsen Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 Byttet kjede og hjul på 2 slike for ikke lenge siden. Jeg brukte da verktøy får å låse kammene i rett stilling, da dro jeg kun rundt kjede på veiva å ikke sammens med kammene. Om du vil kontrollere timinga med verktøyet så bor jeg i trondheim. Send meg en sms 41441483 Quote
sefi851 Posted August 28, 2018 Author Posted August 28, 2018 Hadde gjort jobben mye enklere enn å dra irundt alt som jeg gjorde Men jeg ble ferdig ikveld så nå går den som en klokke igjen😊 Quote
sefi851 Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 Hei, fått meg en oljelekasje etter jobben, ser ut som det kommer fra kjedestrammeren. Skal det være pakning på den? Finner ikke noe om det på nette eller er det bare den sealing capen som må på? Har den liggende så kan sette på den men trodde den var bare for og beskytte mot smuss.. Noen som vet? Håper på raskt svar:) Quote
sefi851 Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 Kan ikke skjønne d skal være kobbering der? Da bkokkerer jeg bare oljen? Quote
Kenneth Sivertsen Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Den "capen" må nok på ja. Jeg glemte av den å måtte ta av dynamo igjen :lol: Delenr på den om den ikke er hel. A0009976220 Quote
sefi851 Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 Satt på en ny cap og ser ut til att d ble greit:) Den kom litt senere enn andre delene så satte bare på den Gamle for trodde ikke den hadde noe betydning😜 Syns de kunne sendt med den i setter for man må jo ødelegge den for og få den ut Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.