Jump to content

Overhaling/trimming

Svenn Arve 212

Recommended Posts

Har en 124 95 mod med 300td 24v, om 606. Jeg tenker litt på og overhal motoren her, og eventuelt trimme den litt, med turbo osv. Det jag da lurer på hvor jeg bør kjøpe deler fra til prosjektet mitt. Tenker på oppgradering av stempel, råder, kammer, ventiler, ventilfjører osv. Også tenker jeg og prøve og få ut ca 300hk. Det skal sies at jeg er ingen dreven mekanikker, så det kommer til og ta tid. Håper også på og få litt innspill på hva jeg bør kjøpe av deler, og det som også er litt viktig er jo og finne kvalitet uten at mann skal vær nodt til og betale dobbel pris. Håper på mange innspill og anbefalinger.

• 2 weeks later...

Dette tenkte jeg bare å skaffe meg en hobby. El bil, nei det har jeg tenkt og konkurere med. Er jo en mye koseligere lyd i en rekke6 med turbo, en EL bil :D. Regner med en del timer ja. Jeg jobber på sjøen, så jeg har 4uker på jobb og 4 uker fri, så det burde være mulig og få det til. Timene er jeg ikke redd for, men er vel mer hva det eventuelt koster som er mest avskrekkende.

En nabo av en kamerat av meg lærte å skru motor på YouTube. Han kunne ingenting om bil eller motor. På under to måneder, så hadde han byttet motor på bilen sin, å tatt flere lengre bilturer. Så alt er mulig. Man må ha interesse, tolmodighet og ha evne til å satse videre for å nå sine mål. Fordi det er veldig lett å gi opp halveis. Like viktig er det å ha motivasjon. Har du tid, så hvorfor ikke gjøre det man brenner sterkt for. Ønsker deg lykke til