Jump to content

Bytte hjullager bak S211 Facelift


Fagerdaal

Recommended Posts

Hei.

Skal bytte hjullager bak på en 211 Facelift, og lurer dermed på om det er noen som veit om man må av med alt av foringer osv for og få dette ut? Er nye hjullager som sitter ferdig i nav, og ser noen har kommet til disse fire skruene på baksiden uten og demontere alt for mye. Er dette kronglete, eller er det bedre og løsne det meste?

 

Hvordan var det på facelift, hadde disse SBC som må deaktiveres, eller var dette kun på pre-face?

 

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet dette på vår. Husker ikke helt om jeg skrudde hele d****n fra hverandre, men tror det. Mulig jeg bare løsnet litt for å vippe ut på toppen. Skal se om jeg finner noe, for jeg mener jeg tok litt bilder. Boltene satt noe helt hinsides godt fast.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Viste seg at jeg fikk feil hjullager bak, så disse ble ikke byttet nå. Ikke min bil det er snakk om, men eier sier at bremseskive har blitt varm ut mot midten/navet, kan det være hjullager fordet? Jeg kjenner ingen slakke om jeg tar tak i dekket, og hører ingen lyder om jeg kjører i svinger eller rett frem, uannsett hastighet. Fjær som holder på plass bremsesko var knekt, så bremseskoen lå inntill skiva og gnisset, og fått ordnet det nå. Har også byttet skiver og klosser bak og tatt en kjøretur, og det blir noe varmt på skivene bak. Om skivene blir spytta på "koker" dette i noen sekunder før det slutter.

 

Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde at på den ene siden ved bytte av klosser ble slite unormalt varm. Det viste seg at når stempelet i caliper kom i bakre stilling ved nye klosser, kilte det seg litt fast. Det viste seg at den yttre delen av stempel hadde vokst i diameter. Pusset den ned til den gikk fritt i sylinder med begge ender. Etter det var alt normalt. Har aldri opplevd lignende med noen caliper.

Oppdager de det på verksted bytter de bare caliper komplett tenker jeg. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kall det gjerne normalt, men det er ikke riktig. Stempelet skal gå fritt i caliper, uansett. Ferdig snakka.

 

Stemmer, og det er det helt normalt at det ikke gjør. Det er laget av noe komposittgreier. Jeg vet ikke om det utvider seg eller hva det gjør, men det er helt vanlig at det begynner å gå tregt når en bytter klosser/skiver, og stemplet presses tilbake lenger. Skjedde på vår og en haug andre. En kan gjerne prøve seg med å slipe av litt, men jeg byttet heller til nye calippere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...