Jump to content

E500 last editon. Denne har jeg sett på i dag.


4Matic 124

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hva er "last edition" for noe? Jeg har hørt om Limited Edition. Er det samme?

 

De heter kun Limited.  Og det ble ikke produsert kun 500 eksemplarer som det har blitt sagt i mange år, jeg tror det er dokumentert bortimot 950 stykk nå.

:happy11:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ser denne har IR-lås. Kan ikke huske å ha sett mange 500E med dette (om noen i det hele tatt)3

 

Var vel helt vanlig utstyr man kunne krysse av, det? Jeg mener det kom rundt 93-94.

 

IR-lås var ikke tilgjengelig når 500E ble lansert i 1990, og så vidt meg bekjent ble IR introdusert på 124-modellene ifm. facelift'n.  Det offisielle tidspunkt for facelift'n er Oktober '93, men noen av oppgraderingene ble gradvis fasa inn allerede fra Mars/April, ihvertfall på 500E.  På enkelte tidlig '93-biler kan man finne en eller flere av oppgraderingene som IR-lås, bremseoppgradering, automatisk reimstrammer, nyere vannpumpe osv..  Ettermontering av IR-lås og gjerne startsperre/alarm er en omfattende øvelse og blir dermed sjelden gjort, unntatt ifm. totalrestaureringer.

 

Jeg kjøpte et komplett IR/alarm-ledningsnett fra den Brabus 3.4 st.vogna som ble hugget i Stavanger for en del år siden.  Når jeg mottok dette fikk jeg nesten dårlig samvittighet for å ha plaga Frode Sæterstøl til å plukke det ut av bilen.  For en spindelvev!  Så beklager så mye Frode, men dette kommer neppe inn i '92'en min som først tenkt.  :toothy5:

Link to comment
Share on other sites

Hva er "last edition" for noe? Jeg har hørt om Limited Edition. Er det samme?

 

De heter kun Limited.  Og det ble ikke produsert kun 500 eksemplarer som det har blitt sagt i mange år, jeg tror det er dokumentert bortimot 950 stykk nå.

:happy11:

 

Et lite apropos angående E500 Limited; de ble ikke levert med noe Limited emblem på bakluka. Foruten EVO II hjul i diamond cut finish er alle estetiske Limited detaljer inni kupéen. Men det fantes riktignok et Limited skilt tilgjengelig og det ble gjerne plassert på dashbordet eller midtkonsollen.

Limited_plate1.jpg.38c2e5fb118c8ca9fdccfd6a5f2c0c8d.jpg

Limited_plate2.thumb.jpg.81fe4756d449bf47e62b8f8d516c4044.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...