Matss Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Hei! Flyttet nylig til Haugesund fra Tromsø , underveis på kjøreturen gikk bilen i nødmodus ca ved Geiranger( ikke jeg som kjørte bilen sørover) Der fikk de låne diagnose utstyr og feilmeldingen som kom opp er P0402 . Jeg byttet for noen måneder siden Vacuumklokken til EGR-Ventilen . Jeg har ikke skrudd veldig mye på biler før så det eneste jeg har fått gjort til nå er å sjekke at alle slanger er hele og at staget til vacuumklokka kunne beveges . Jeg har også prøvd å finne EGR-Ventilen på bilen uten hell. Har søkt på internett hvor den kan ligge men uten hell . Bilen er en W204 250CDI Mercedes C-Klasse 2012 mod . Hadde satt stor pris på hvis noen her i det ganske land visst hvor den satt i motorrommet slik at jeg kunne rengjort den! Mvh Mats Quote
Tor Anton Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Hvis du byttet vakuumklokke til egr så sitter egr i enden på denne. Egr er ofte grodd igjen. Bl.a det som kan ødelegge klokka. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Matss Posted July 17, 2018 Author Posted July 17, 2018 Takk for svar! Bare for å være 100% sikker før jeg begir meg ut på å skru ut EGR-ventilen, legger jeg ved et bilde av vakuumklokken. Er det EGR-ventilen som sitter på enden av staget på vakuumklokken som vises på bildet? Quote
Recommended Posts