Jump to content

W220, vibrasjon

Daniel-be

Recommended Posts

Hallo!

På den ny innkjøpte konebilen (s320, 03 modell) har vi oppdaget et plagsomt problem, selvfølgelig 2 uker før vi skal på bilferie...

Når jeg passerer 90 km/t kjennes en relativt høy vibrering/risting bak, uavhengig av gir/last. Denne vibrasjonen øker i takt med akselerasjon, men blir nærmest helt borte så fort man slipper gasspedalen.

Bilen er en en innbyttebil kjøpt av en forhandler i Bergen uten noe form for garanti (noe jeg var klar over)

Import i 2014, å desverre noe hull i servicehistorikk. Det positive er at km stand ikke er høyere enn 174.000, noe som stemmer overens med diverse papirer fra Tyskland.

Dekka er helt nye, balansert og av merke Nokian Hakka Blue 2. Tidligere eier i Norge byttet begge bærearmene bak og utførte 4 hjulskontroll. I mitt eie har jeg kontrollert følgende:

Bakstilling:

Drivaksel (etter beste evne)

Bremser/skiver/klosser

Dempere/airmatic

forstilling

Kontrolleret og strammet hjullager foran

Byttet bærekule og bærearm

Spissing

Nå som ferien nærmer seg med stormskritt, tenker jeg at jeg må ha noe konkret å gå etter..

Tenker litt på mellomaksel, hardykobling eller diffoppheng?

Bilen jeg kjører til vanlig er også en w220 (S500, lang utgave) denne kan til nød brukes på ferie  8)

Er det originalfelger? Dersom det er uoriginale, sjekk om det er sentreringsringer. Har vært borti at enkelte biler ikke liker felger som ikke sentrerer godt nok.

En annen ting er å sjekke om disse har støttelager på mellomaksel, og sjekke gummien rundt det.