Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal man flush eller ikke automatkasse, den har fungert fint til nå, gått 160t, og 120t siden siste oljebytte på kassen. Merker at den ikke liker å bli stående i drive, kan begynne å slire da, spesielt om den er kald da.

Posted

Har hatt 210, 202 og Vito med 722.6 kasse å har blitt anbefalt å  ta en runde mellom 160 og 200. Det er vel en annen kasse på de der, men olja og lammeler bli slitt uansett

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Posted

722.5-kassene skal ikke flushes. Mange som har fått trøbbel etter flushing.

 

Med mindre olja er skikkelig grisete, så bytt bare det du får ut og vær happy med det. Er den litt tvilsom, så bytt flere ganger etter hverandre.

Posted

De som venter lenge kan fort få noe kluss vel?? Slagg som løsner osv.

Men tar en 3 vanlige oljeskift med litt mellomrom så har en vel å flushet på en måte??? Fører det til kluss er de kassene dårlige.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Posted

Det er flere måter å "flushe" på. Den ene går ut på å sirkulere rensevæske med høyt trykk og flow gjennom kassa. Da får man byttet all olja, men hvis det er avleiringer, kan de fort sette seg fast på steder de ikke burde vært.

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...