Jump to content

Cupelyset slukker når bakluke til E220T 93 mod åpnes

Recommended Posts

Guest Lasse Henriksen
Posted

Hei!

Et lite spørsmål vedrørende cupelyset til bakluke i E220T 93 mod. Cupelyset virker når jeg såvidt åpner luken, men slukker når luken åpnes helt. Har en periode hatt vannlekasje i bakvindu med en del fuktinngang. Dette er nå rettet etter god hjelp fra dere. Regner med at det er en eller annen form for kontakt/bryter i bakluken som svikter. Hva kan feilen være og hvor sitter bryteren?

På forhånd takk!

Mvh. Lasse H. 

Posted

hei,

på ce'n min så er bryteren til lyset i bagasje rommet litt dårlig så jeg må dra litt i den for at lyset skal virke ordentlig, skjekk om det er dårlig kontakt i selve "bryeren". er ikke helt sikker på hvordan lyset på t-modellene er jeg.

Kan hende det har blitt litt irr på kontaketene siden du har hatt vannlekasje, skifte bryteren.

Guest Lasse Henriksen
Posted

Hei!

Sånn fikset jeg vannlekasjen: Lirket forsiktig ut listen som holde ruten og pakningen på plass. Min lekkasje var mellom vindu og pakning i nedkant slik at rommet i gulvet ble fylt med vann, samt at trekket på bakluken ble vått og muggent. Demonter vindusviskerblad. Press ruten forsiktig ut og løsne pakningen fra innsiden. Ta ut ruten fra pakningen og rengjør pakning for skitt og gammelt pakningstoff. Vask grundig pakningen. Sett inn pakning med billig og god fugemasse fra Biltema. NB! Kun mellom vindu og pakning, ikke mellom pakning og karosseri. Sett inn ruten. Smør inn sporet for listen med litt fett og lirk forsiktig tilbake listen. Ikke vanskelig jobb, jeg brukte en times tid..

Har ennå ikke funnet ut av feilen i kupelyset. Er faktisk usikker på hvor bryteren sitter i bakluken. Noen som vet? Kan ikke finne brudd i ledninger..

mvh. Lasse H

Posted

He he.... fikk tlf fra oppretterverksted i dag. Luka mi er kav råtten pga stor vanlekkasje over laaang tid rundt bakruta. Hele luka må byttes.... Alle pakninger byttes...... Håper akvariet i den bakre kulpen forsvinner. :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...