Jump to content

Diff olje som blir med hele veien rundt

Recommended Posts

Så dette innslaget jeg også. Orion. Men passer det på automaten?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da må du vel prøve Orion 890,

Den har godkjenning MB 236.1, 236,5... for den det gjelder.

Jeg liker ikke helt at sikkerhetsdatabladet ikke inneholder noenting om komponenter som inngår, heller ikke hva som er basen for oljen. Jeg skulle gjerne sett en tilsvarende test av helsyntetisk gear/hypoidolje også, f.eks. RedLine, som er basert på en ren esterbase, og som svært mange bruker og anbefaler. Det er den tynne smørefilmen på metallet mellom drevene i gearkassa under hard belastning som teller, ikke om olja sitter fast på vispen.

Jeg utelukker ikke at Orion 870 er et fantastisk produkt, men et sånt mixmasteropplegg minner meg litt for mye om tilsvarende amerikanske 'tester' av alle mulige mirakelblandinger.

Men vennlig hilsen, Olaf

Omega 690 har en slik funksjon.

Har selv brukt den å den virker bra.

En løpsbil vi hentet trillet ikke ned fra biltralla en gang. Måtte være to for å kunne trille den på flatt gulv.

Fylte omega 690 på kasse og diff, å etter det trilla den lett. Denne olja har vist nok reddet noen getrag kasser oppigjennom tiden.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Hørt om denne funksjonen i lang tid.

Var ikke før rundt 2010 jeg prøvde den selv.

For mange år siden snakket jeg med en som hadde en 240 som hadde gruppe a deler som han drog campingvogn med å da hadde kassa begynt å bli vond, de bytta til 690 å den ble bra igjen. Også banebiler nyter godt av slik type olje.

Hadde slik på en m3, evoen min å nå den 190'n med kompressormotor.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

• 2 weeks later...