fanatic124 Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Nå som tiden for å søke lærlingeplass (automatiker) er inne for fullt, søkte jeg lærlingeplass hos Statoil, og var så heldig å komme til intervju i Bergen! Ettersom Statoil tilbyr lærlingeplasser offshore og onshore så lurer jeg på en liten sak. Offshore er det jo 2 uker på og 4 uker av, men jeg lurer på hvordan hjemreiseordningen er onshore for lærlinger. Jeg bor i Telemark, og lærlingeplassene som tilbys onshore ligger rundt Bergensområdet. Greit å vite dette før jeg drar på intervju Jeg er veldig takknemmelig for svar!
Geggi Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Er det noen som helst hjemreiseordning i det hele tatt for land-ansatte da? (jobber ikke i Statoil, men er i bransjen)
Guest 2271 Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Nå som tiden for å søke lærlingeplass (automatiker) er inne for fullt, søkte jeg lærlingeplass hos Statoil, og var så heldig å komme til intervju i Bergen! Ettersom Statoil tilbyr lærlingeplasser offshore og onshore så lurer jeg på en liten sak. Offshore er det jo 2 uker på og 4 uker av, men jeg lurer på hvordan hjemreiseordningen er onshore for lærlinger. Jeg bor i Telemark, og lærlingeplassene som tilbys onshore ligger rundt Bergensområdet. Greit å vite dette før jeg drar på intervju Jeg er veldig takknemmelig for svar! Da blir du vel bare en pendler da....? Kjipt å pendle i lengden.....
Robert Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Hei. Jeg var lærling i Statoil, Tok læretida mi på Mongstad raffineriet. En kjempeplass og være lærling. Når du er lærling Onshore dekker Statoil 2hjemreiser i året. Når du er Offshore, er det ingen utlegg ved dette. De dekker det meste, men på den måten som er billigst for de. Litt om pendler. Om du begynner Onshore leier du brakkerigg/leilighet som man ofte deler med noen. Siden du deler bad kjøkken med noen, når du pendler får du ca 1250kr mnd i skattefradrag. Samt at du får skattefradrag for de km du kjører hjem i helgene. Jeg jobber nå offshore som industrimekaniker, og kan anbefale Mongstad som en kjempe plass og ta læretiden sin.
fanatic124 Posted March 4, 2007 Author Posted March 4, 2007 Takker så mye Flott med et så utfyllende svar! Fikk du tilbud om jobb offshore rett etter læretiden? Har meget lyst på jobb i Statoil, men har nå en kjæreste hjemme som ikke er så positiv til at jeg skal være mye borte (onshore)
Robert Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Takker så mye Flott med et så utfyllende svar! Fikk du tilbud om jobb offshore rett etter læretiden? Har meget lyst på jobb i Statoil, men har nå en kjæreste hjemme som ikke er så positiv til at jeg skal være mye borte (onshore) Jeg jobbet et lite år midlertidig etter læretiden før jeg fikk tilbud om Offshore.' Angående hun som ikke er helt positiv nå. Hun kommer garantert til og bli veldig positiv når du har fått fast jobb. Det kan jeg garantere. :D
LadyBenz_ Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Hvis ho ikke støtter deg i det du vil så er det no feil en plass..
fanatic124 Posted April 3, 2007 Author Posted April 3, 2007 Da ble det plass på Statoil Kårstø utenfor Haugesund Om det bor noen i Haugesund her, honk the horn om dere kjører forbi meg Tar sikte på offshorejobb etter læretida...Tror du veien er kort der Robert?
Guest 2271 Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Da ble det plass på Statoil Kårstø utenfor Haugesund Om det bor noen i Haugesund her, honk the horn om dere kjører forbi meg Tar sikte på offshorejobb etter læretida...Tror du veien er kort der Robert? Gratulerer med ny jobb, Martin!
bska Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Det er et stort arbeidsmarked internt i Statoil. Vil tro det er god sjangs for at ditt offshore ønske vil bli en realitet - etterhvert ja
Robert Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Da ble det plass på Statoil Kårstø utenfor Haugesund Om det bor noen i Haugesund her, honk the horn om dere kjører forbi meg Tar sikte på offshorejobb etter læretida...Tror du veien er kort der Robert? Gratulere med jobb da. Morro det, mener selv det er det beste og ta læretida på land, for mye bedre flyt i det da. Tror ivertfall jeg. Tja, ikke godt og si, går mye opp og ned med hvor mye folk de trenger. Nå er det jo mange som har vert her en stund, og med tiden kansje går ut som pensjonister, så en del plasser blir det vel. En del nye felt er jo også i planleggingen. Samt at det blir bare større og større trøkk på landanleggene. Men at sjangsen din er større en veldig mange andre sin er det ingen tvil om. Du kan jo søke på internt utlyste stillinger i 2 år etter endt læretid. Så tror ikke du skall bekymre deg.
fanatic124 Posted April 3, 2007 Author Posted April 3, 2007 Takker for alle tilbakemeldinger og ser fram til å begynne læretida
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now