_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Sjekk anonnsen FINN-kode: 123490907 Og sjekk rusta Quote
KennethJ Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Det er en helt annen klubb han skriver om i annonsen. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 1, 2018 Author Posted July 1, 2018 Jeg vet det! Fremstille en klubb, uansett om det er denne eller den andre er etter mitt syn forkastelig Quote
Olav Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Dagens eier ble for en liten tid tilbake uoppfordret kontaktet av Mercedes Benz-klubben i Norge. De hadde kommet over bilen og hadde lyst til å besiktige den. Deres vurdering var at dette er et meget fint eksemplar, og verdien ble vurdert til alt fra 60 til 120 tusen, avhengig av kjøper. Vi er ute etter å finne en god kjøper som vet å kunne ta godt vare på bilen i dens videre 'liv'. Prisen kan diskuteres med den rette kjøper. Dette fremstiller da ikke klubben dårlig. Har teksten blitt endret? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 1, 2018 Author Posted July 1, 2018 Jo det gjør det. Han fremstiller klubben i å godkjenne at bilen har en verdi mellom 60-120 k. Ser du biler av bilen, ser man kun toppen av isfjellet av hvor mye rust det kan finnes. Ingen i klubben som har peil på W123 og dens rusproblematikk, hadde uttalt det der. Da har dem ikke peil på hvor mye jobb det er å sette den i stand. Ikke hva det vil koste heller. Om man bruker 60k, så vil den neppe ha en salgspris på 120k. Det er etter mitt syn å lure kjøper til å tro noe annet enn det som er tilfelle. Derav å sette klubben i dårlig lys. Her har sikkert et medlem sagt at han kan få mellom 60 og 120 om bilen var rustfri Quote
Olaf Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Enig med deg, syversen. Bilen ser jo bra ut under på bildene, men hvis en bil som er tatt så godt vare på som teksten antyder, så er det litt rart med de svære rustblærene på skjermen og rust i bakskjemer, under bakvinduet (huff!) og rundt omkring. 1976 var før de begynte med ordentlige innerskjermer, og antirustbehanndlingen fra fabrikk var så som så. Hvem i en klubb som har satt prisen med så stort sprang "avhengig av kjøper", er fullstendig uforståelig for meg. Ved taksering går man ut fra et skjema, hvor alle feil noteres etter en grundig inspeksjon, og så lar man det skjemaet følge bilen. Dette er ikke en bil til mere enn 25-30000,- etter min mening, hadde det vært en nyere modell med M102 motor kunne det ha vært interessant å restaurere den helt, men bare sveise og lakkeringsjobben her vil bli altfor dyr for en bil i øvre prisklasse. Et pynta lik er fortsatt et lik! Quote
Olav Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Ja, når jeg så på bildene skjønte jeg det. Ingen med kunnskap til hverken W123 eller andre biler ville satt slik verdi på denne rusthaugen Quote
CHARLIE Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Hadde jo vært interessant å visst hvem denne representanten til MBKN er og om han er kompetent til å taksere gamle biler. Jeg mistenker derimot at denne karen er en synser som har "heila vede" og tilfeldigvis er medlem i MBKN, NAF og COOP.. Quote
Stian Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Hadde jo vært interessant å visst hvem denne representanten til MBKN er og om han er kompetent til å taksere gamle biler. Jeg mistenker derimot at denne karen er en synser som har "heila vede" og tilfeldigvis er medlem i MBKN, NAF og COOP.. Her er jeg helt enig Charlie. MBKN reiser jo for f. ikke rundt å "takserer" tilfeldige biler de ser rundt omkring Quote
Olaf Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Jeg takserer alle jeg ser, men bare i bakhu'e for meg sjøl! Quote
Deltaone Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Dummeste jeg har sett. Rusta tyter jo frem over alt! Han må ha misforstått de som kom for å se på den, jeg vil tro at de kom i fra Norges Blindeforbund! -Og for alt vi vet kan jo denne personen ha brukt en Mercedes klubb caps! Quote
Recommended Posts