Geggi Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 For et fantastisk vær! Jeg er råklar for å legge om til sommerhjul jeg nå. Blå himmel, varmt i sola og lunch nede ved brygga i dag (speilblankt på sjøen). Kjenner det begynner å krible både her og der Men erfaringsmessig kan det vel bli en og annen dag med glatt føre så jeg får vel bare beholde piggdekka noen uker ennå. Har snøen smelta på sørlandet også nå?
FrodeS Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 For et fantastisk vær! Jeg er råklar for å legge om til sommerhjul jeg nå. Blå himmel, varmt i sola og lunch nede ved brygga i dag (speilblankt på sjøen). Kjenner det begynner å krible både her og der Men erfaringsmessig kan det vel bli en og annen dag med glatt føre så jeg får vel bare beholde piggdekka noen uker ennå. Har snøen smelta på sørlandet også nå? Det er i hvertfall deilig her nå. Sola skinner og det er +3 ute. Måtte bare skru av radioen og åpne takluka i sta. Ikkno som dieselkakling, turbohvisling og fuglekvitter
LadyBenz_ Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Er mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg er ferdig så ser lite til go`været
FrodeS Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 For et fantastisk vær! Jeg er råklar for å legge om til sommerhjul jeg nå. Blå himmel, varmt i sola og lunch nede ved brygga i dag (speilblankt på sjøen). Kjenner det begynner å krible både her og der Men erfaringsmessig kan det vel bli en og annen dag med glatt føre så jeg får vel bare beholde piggdekka noen uker ennå. Har snøen smelta på sørlandet også nå? Det er i hvertfall deilig her nå. Sola skinner og det er +3 ute. Måtte bare skru av radioen og åpne takluka i sta. Ikkno som dieselkakling, turbohvisling og fuglekvitter Ser ut som morroa gikk fort over Nå ville ikke takluka mi ned. Måtte jobbe masse opp og ned før jeg fikk den noenlunde på plass igjen. Antakelig knekt skinne. Koster en høvding... pr. side.
TEH Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 En ting har jeg lært fra min far, er at så lenge vinterhjulene er på, så skal IKKE takluka røres. Manuell eller elektrisk... Fikk aldri noe begrunnelse, men har heller aldri hatt problemer med takluka
Olav Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Jeg bruker takluka året rundt, og har aldri hatt problemer jeg heller. Ting har godt av å bli brukt.
FrodeS Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 En ting har jeg lært fra min far, er at så lenge vinterhjulene er på, så skal IKKE takluka røres. Manuell eller elektrisk... Fikk aldri noe begrunnelse, men har heller aldri hatt problemer med takluka Høres ut som overtro. Kan godt være med på at det er dumt å bruke takluka når det er minusgrader, men i dag var det sol, ingen snø på bilen og opptil flere plussgrader. Feilen er nok at jeg har vært for slapp til å smøre den. Dessuten har allting godt av å bli brukt, så antakelig er det bedre å kjøre luka litt fram og tilbake innimellom enn at den står stille hele vinteren.
TEH Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Høres ut som overtro. Sikkert, men man hører på sin far Hva smører du med? Synes min gikk veldig tregt og tungt før jeg satte på vinterhjula
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now