Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann!

Jeg har et stort problem med min 220CDI w210 1999 mod. Bilen er godt 199 000. Bilen har gått knirkefritt hele tiden, fram til jeg fikk en smell i fronten og oljekjøleren til girkassa ble ødelagt. Jeg har nå byttet oljekjøler, girkasse, flushet girkasse, byttet kontakten i girkassen og ingenting har hjulpet. Bilen har låst seg i 2 gir og når jeg tar diagnose får jeg beskjed om at diagnoseapparatet ikke får kontakt med styreenhet (får ikke kontakt med verken motorstyreenhet eller girkasse). Motoren starter og går og jeg får kjørt med bilen, og jeg har også sjekket over sikring til diagnosekontakten.

Noen som har vært borti dette før?? Har prøvd diagnoseprogrammet på en annen w210 så jeg veit at apparatet er i orden. Jobber som bilmekaniker så har tilgang på det meste.

• 1 month later...
Posted

Hei. Fått orden på den?

Sliter med girkassen selv og mye annet , bare på en 211. Men får ikke til å feilsøke alt selv ,da jeg sliter med det samme som du. Får ikke kontakt på alt.

• 1 month later...