Jump to content

Comand problem W164 - DAB

SveinungM

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en w164 2007 modell med comand/harman lydsystem. Kjøpte en Dension DAB adapter som jeg monterte inn i MOST/optiske kretsen og alt fungerte fint når jeg testet. Tenkte deretter at jeg skulle være lur og kuttet bort den originale telefonen som tok opp mye plass i midtkonsollen. Klipte ledningen, tok bort telefonen og monterte sammen igjen. Etter det vil ikke comand starte. Viser bare mercedes logoen i display når jeg trykker på PÅ knappen som er der 10-20 sekunder før den forsvinner.

Kjøpte ny (brukt) ledning som jeg klipte over og satte på plass her om dagen, men problemet er der fortsatt når den nå er på plass igjen. Så nå skjønner jeg ingenting. Er det noen som vet hva det betyr når comand systemet bare viser mercedes logoen og ikke vil starte? Hvordan begynne å feilsøke?

Har prøvd å koble ut Dension boksen og tilbake til som det var originalt, men ingen forskjell. Alt virket også før jeg klipte telefonen og monterte sammen igjen hanskerom og midtkonsoll.

Dension boksen er en slik hvis noen lurer: https://www.dension.com/files/products/gateway_500s_bt/g52-9202-5-500s-bt-install-manual-web_0.pdf

Tips til hvor jeg bør begynne å leite etter feil? Kan det være så enkelt som at når jeg klipte bort telefonen kom det en feilkode i systemet som nå blokkerer og må slettes?