Jump to content

Startproblemer (+sentrallåsproblem)

Recommended Posts

Posted

Jeg har en mercedes C180 1994 modell (manuel gir) der starteren ikke vil slå inn og sentrallåsen ikke virker..

Hva kan være feil?

Til morgenen idag så skjedde det ingenting når jeg prøvde og starte bilen.

Eller det vil si at bensinpumpa starta og instrumentlampene lyste, men den ville ikke starte.

Etter å ha prøvd å ta ut og vri om nøkkelen en 5-6 ganger så virket den plutselig (og det hele var glemt) helt til jeg hadde kommet meg hjem fra jobb uten problemer, og til jeg skulle starte den i kveld.

Da merket jeg at lyset i kupen ikke slo seg på når jeg låste opp bilen, og at sentrallåsen ikke fungerte. Og den ville ikke starte akkurat som den var til morran idag.  :(

Er det noen som har noen gode forslag til hva som kan være feil, og hvordan en kan fikse det?

Har sjekket sikringene men ikke funnet noen feil (det hadde jo vært rart hadde det vært det siden den ikke virket til morran, så virket den til jobb og tilbake igjen, før den kuttet ut igjen). Hva med releer? Regner med det ikke kan være starteren siden sentrallåsen er uavhengig av den..

Posted

Jeg kjenner ikke din modell så godt.. men jeg lurer på om du har bil/nøkkel med startsperre?

Hvis nøkkelen din begynner å fuske vil ikke sikkerhetssytemet akseptere start. Hvis du i tillegg har trådløs låsing/åpning av dører vil jeg tippe at det kan ha en sammenheng med noe galt i nøkkelen.

Hvis du hverken har startsperre eller fjernåpning...vil jeg forslå at du begynner å lete etter jordingsfeil i bilen.

Har man jordingsfeil har det en tendens til å dukke opp flere rare elektriske feilsymptomer samtidig.

Runar

Posted

Enig med forrige inn"ringer", jordfeil lager rare feil.

Jeg tror med sikkerhet at du har problemer med batteriet, defekt celle, for lav spenning ved belastning.

Mål spenning på batteriet før du starter og mens du starter, større avvik, større mulighet for defekt batteri.

Det hjelper ikke å ha 12 Volt før start, når det blir 8 Volt ved start.

Sjekk de tykkeste jordkabler. (kontaktflatene).

Det er i grunnen når det er kaldt at folk har problemer med start.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...