Arne Henriksen Posted June 5, 2018 Share Posted June 5, 2018 Hei folkens! Som tittelen sier - sommerdekka mine er nedslitte. Bilen brukes nå om dagen i hovedsak til å taue campingvogn noen hundre mil hit og dit, og står resten av sommeren parkert. Sist hadde jeg Michelin men tenkte å prøve noe billigere jallagreier, må takle vekta uten å få flat-spots og ellers være noenlunde retningsstabile så vogntoget holder seg på veien Landsail ser ut til å få noenlunde grei kritikk, er det noen som har erfaring med disse? https://www.byttdekk.com/dekk/landsail/landsail_ls588/235-45r17/102755 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Har kjørt på Landsail, og med unntak av at de ikke er spesielt slitesterke var jeg godt fornøyd. Vil si at det er et godt valg til en bil som ikke brukes så mye, da slitestyrken når bilen går bare noen tusen kilometer i året har lite å si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted June 6, 2018 Author Share Posted June 6, 2018 Slitestyrken var ihvertfall ikke noe å skryte av på Michelin Primacy HP heller, 2 tonn bil med tung vogn bak i godt driv sliter dekk det.. Fikk også tips på Nexen NFera SU1, ligger i samme prisleiet som Landsail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 På S211 så kjører jeg nå med Nexen N'Fera SU4 framme og Landsail LS588 bak.. Har ikke fått kjørt så veldig mange mil, men hittil er jeg fornøyd. Tiltross av dimensjonene (240/40-18 og 265-35/18) er de relativt stille. Drivstofforbruket ser ut til og være på rundt 0,7 på mila (OM642)... Med Nangkang lå forbruket på rundt 0,85... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts