Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tenkte jeg skulle skifte høyttaleren mine i hattehylla er 20år gamle og lyden derfor er deretter. Var i sverige og kjøpte meg et set med GAS ALPHA 5.25" (130mm).

Startet med og ta av dekselet over høttaleren, denne løftes bare opp på siden og draes ut:

24022007205.jpg

24022007206.jpg

Selve øytaleren er festet med to mothaker på hver siden. disse løses enkelt opp med hånd makt, vær litt forsiktig med plasten da den begynner og bli gammel og sprø:

24022007207.jpg

Og vips så er høttaleren ute, fant ikke noen go måte og fjerne kabelen til høyttaleren så da klippet jeg den bare av.

24022007209.jpg

Plast ringen løsnes enklet ved og putte fingeren ned i hullet og dytte på de to mothakene som sitter der. her er hullet etter at plast ringen er fjernet:

24022007208.jpg

Selve plast holderen til høyttaleren er tilpasset mb sine høyttalere så de må moddes litt. Disse kuttet jeg bare av med en tapet kniv.

24022007210.jpg

I og med at kabelen til orginal høttaleren var loddet fast måtte plast ringen moddes på undersiden også:

24022007204.jpg

Så var det bare og presse høyttaleren på plass legge nye kabler:

24022007202.jpg

Mange høytalere blir produsert med slike "ører", Disse klippet jeg bare av og filet ned.

Fikk et mye bedre lydbilde med nye høyttalere bak, gjennstår bare og modde faderen i midtkonsollet.

Posted

Vil du modde faderen?

Jeg ville fjernet faderen i midtkonsollen eller koblet den ut, den skaper bare problemer og er en stor kilde til ødeleggelse av lydbildet og mye irritasjon!!

Posted

utrykket meg kanskje litt feil der ja. Planen var og la faderen ligge død og strekke alle kablene opp til spilleren slik at jeg kan justere balansen fra spilleren. Åssen funker det og bare skjøte på de kablene som ligger ned til faderen fra før? med krympe strømpe og lodde bolt?

Er klar over at de orginale kablen egentlig ikke er så bra, frister ikke akkuratt og demonter hele bilen for 2 kabler.

Posted

utrykket meg kanskje litt feil der ja. Planen var og la faderen ligge død og strekke alle kablene opp til spilleren slik at jeg kan justere balansen fra spilleren. Åssen funker det og bare skjøte på de kablene som ligger ned til faderen fra før? med krympe strømpe og lodde bolt?

Er klar over at de orginale kablen egentlig ikke er så bra, frister ikke akkuratt og demonter hele bilen for 2 kabler.

Det skal nok gå greit å bare lodde.. Men du må jo ut med midtkonsollen likevel.. Og da koster det ikke mange ekstra kalorier å ta bort stolene, tepper og strekke helt nye hele kabler... Du vet, alle koblingspunkter/ledd er med på å svekke kvalitet (selvom det jo ikke er SÅ mye det er snakk om her da.....!)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...