Jump to content

Recommended Posts

Posted

Denne beskrivelsen tar for seg hvordan du lett kan bytte ut den triste pedalgummien med ny original pedalgummi med aluminiumsinnlegg raskt og rimelig. Denne typen pedalgummi som benyttes sitter originalt i bl.a SLK-modellen. Så vidt jeg vet kan delene brukes for flere modeller i tillegg til W/S211. Hovedpoenget er hvordan du flytter over pedalgummien for gasspedalen på pedalen som sitter i bilen din. ALternativet for W211 er å montere original E55 AMG pedalgummi som koster mye mer enn SLK pedalgummien. Bli ikke overrasket om delelageret hos MB-forhandleren forteller at du må bytte ut hele gasspedalen, for dette er tilfellet dersom du ikke satser på SLK-pedalgummi. Den synlige forskjellen mellom E55 AMG og SLK-pedalgummi er at det er runde gummiknotter istedenfor ovale gummiknotter for SLK.

alupedal1.jpg

Fra venstre til høyre:

A 230 430 00 84 : parkeringsbrems med ovale knotter

A 203 430 00 84 : parkeringsbrems med runde knotter

A 170 290 01 82 : brems

A 170 300 00 04 : gass

gal.php?g=alupedal2a.jpg

Gasspedalen leveres komplett. Slik ser den ut på baksiden. Legg merke til hullet for låsepinnen og at pedalgummien er tredd utenpå pedalstammen.

alupedal3.jpg

Demonter pedalgummien fra pedalstammen ved å dra gummien ut i lengderetningen av gasspedalen.

alupedal4.jpg

Pedalgummien klar til montering.

alupedal5.jpg

Slik sitter låsepinnen på baksiden av gasspedalen. Den må klemmes sammen i enden og dras ut av festet. Se under

alupedal6.jpg

alupedal7.jpg

alupedal8.jpg

Slik ser gasspedalen ut etter at den gamle gedalgummien er fjernet. Den nye pedalgummien kan nå trees på og låsepinnen kan settes tilbake på plass igjen. Sørg for at pinnen går i lås i hullet.

Når det gjelder bremse- og parkeringsbremspedalene byttes gummien ved at den gamle gummien vippes av og den nye tilsvarende på plass.

Ingen demontering av pedalene.

alupedal9a.jpg

FØR

alupedal9b.jpg

ETTER

alupedal10.jpg

alupedal11.jpg

• 8 months later...
Posted

Passer dette til 203? De delenummerene er de alle fra SLK? Ble litt usikker når du sa at gasspedal leveres komplett, altså ny pedal og gummi? Man må altså benytte den pedalen man allerede har i bilen og den nye blir bare til overs? skal bestille snarest :P

Posted

Jo det får man :P kan jo sjekke om det er noen stor forskjell i pris.

Kan tenkes at det er samme nummerene også siden nesten alle MB pedaler er like :)

Alupedaler er hvertfall et must!  8)

Posted

Passer dette til 203? De delenummerene er de alle fra SLK? Ble litt usikker når du sa at gasspedal leveres komplett, altså ny pedal og gummi? Man må altså benytte den pedalen man allerede har i bilen og den nye blir bare til overs? skal bestille snarest :P

Den blir levert akkurat som bildet viser. Hvis du har maken "pedalstamme" i W203, så slipper du å flytte over gummien. 2 minutter spart  :lol:

Posted

Den blir levert akkurat som bildet viser. Hvis du har maken "pedalstamme" i W203, så slipper du å flytte over gummien. 2 minutter spart  :lol:

Okei. flott det. har bestillt allerede :P

Posted

Kan tenkes at det er samme nummerene også siden nesten alle MB pedaler er like :)

Vil det da si at disse også muligens passer 210??? Noen som har bytta kanskje og vet?

Er sånn ca 99,999999999999999999999999999999999999999999999% sikker på at disse pedalene passer om hverandre på de aller fleste av MB nyere modeller. På Brabus-pedalene jeg kjøpte til C180'n min stod det ihvertfall ingen modellspesifikasjon.

Posted

Det er som regel gasspedalstammen som varierer fra bil til bil, og da er det bare å flytte over gummien. Bremse- og parkbremspedal er mest sannsynlig lik på alle modeller. Det nytter ikke å søke etter delenr for de forskjellige modellene, for da finner du ingenting. Det er derfor de heter "SLK pedaler"...

Jeg kjøpte mine hos Stjerneservice. Kostet +/- 400,- for alle 3 delene.

• 6 months later...
Posted

Mange som har dårlig erfaring med MBSCA-shopen her, så jeg vil anbefalle å kjøpe delene hos BOS. Ligger en annen nyere tråd her med et oppdatert delenummer på håndbrekkgummien også.

• 4 weeks later...
Posted

Takk for fine tips.

Køpte mine på MBSCASHOPEN,da den gamle gasspedalen knakk!!

Jeg har ikke dårlig erfaring med de.(Noen som jobber på BOS her?)

Delenr.:A1703000004/A1702900182/A2034300084

Det er 6 sirkelrunde gummiknotter på brekkpedal.

DSCI0205.thumb.JPG.f49b18493b564a13eac579357a643e6b.JPG

• 2 months later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...