fanatic124 Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Ok, Nå har jeg "kjøpt" 3-delte felger til bilen på ebay, 2 sett skambillig. Er usikker på hvem jeg skal velge og hvem jeg skal vrake. Felgsettene er i "standard" dimesjoner foreløpig, men de skal poleres opp og settes på nye bredere felgringer, og de vil da se ut som disse to settene: Dette er det første settet 3-delte 18"RH felger, og det er disse jeg synes er de feteste (tror jeg) Dette er det andre settet 3-delte AMG 17", har mektig lyst på disse også, men jeg tror kanskje RH-settet blir seende bedre ut på min W124 wide. Hva tror dere? Betaler 3200,- for RH og/eller 4000,- for AMG uten frakt
TEH Posted February 25, 2007 Posted February 25, 2007 AMG, helt klart. Ikke noe å lure på. RH er jo bare billig kopi i forhold!!!
CHARLIE Posted February 25, 2007 Posted February 25, 2007 Jeg synes at du kjøper og bestiller nye felger hele tiden . Avbestiller du i tide, eller gidder du bare ikke hente felgene når de ankommer?? Hadde vært gøy å sett bilder av felgene som du nevner i denne tråden slik som de er NÅ
fanatic124 Posted February 25, 2007 Author Posted February 25, 2007 Ja Charlie, du har litt rett der, har vært borti 3 felgsett AMG fra Polen, men det ble så mye frem og tilbake med frakten, så det ble ikke noe av med dem. Imidlertid har jeg vunnet disse to settene fra tysk ebay, og denne gangen er det mye mindre problem, så det blir handel på et av settene, eller kanskje begge to...! Jeg synes vel egentlig at RH har de råeste, mye fordi senteret er flatt, og fordi bilen min ikke skal være noen AMG replica. Her er bildene av AMG settet, dette kommer med slitte dekk: Her er bildene av RH-settet, dette kommer uten dekk (men jeg har dekk som passer fra Brabusfelgene mine): Begge settene er jo helt rå. Om jeg kjøper AMG settet og RH, så kan jeg UMULIG tape penger på å selge AMG-settet igjen her til lands, spesiellt ikke om jeg shiner dem litt opp. Det flotte med 3-delte sett er jo at jeg kan kjøpe nye strøkne felgringer i den dimensjon jeg vil ha for å fylle hjulbuene mest mulig ut RH er jo ikke akkurat noe billigfelger da men...? Jeg tror dette er RH Topline. Noen forslag?
fanatic124 Posted February 25, 2007 Author Posted February 25, 2007 Da var RH-felgene betalt! fikk en utrolig fin fraktpris på 180euro. Får jeg til en tilsvarende fraktpris på AMGene så tror jeg jeg tar dem med også. RH'ene er 18x8", og jeg skal beholde frontfelgene i denne dimensjonen, mens bakfelgene skal få nye ringer som øker bredden til 10-10,5 eller 11 tommer, avhengig av hva jeg får plass til Skal også legge til et sett forgyllede skruer, det kommer til å gjøre seg godt mot sort blank bil Dette blir dyrt
Guest 2271 Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Jeg tror du har gjort det valget du vil bli best fornøyd med!! Liker ikke helt formen på de AMG-felgene, om de heter aldri så mye AMG....! Liker den fine og flate formen til RH-felgene.... Og hvorfor MÅ man ha de dyreste felgene, bare fordi det er høyest prislapp på dem? Er det ikke sånn at de skal se RÅ ut på bilen.....? Og... Hvis du velger å ha E500-front hjulbuer også bak, så får du plass til 11" felg bak, men velger du å ha "vanlige" E500-bak hjulbuer bak, så ville jeg ikke valgt bredere enn 10,5" (prater av erfaring - min er 11" på "standard" bakbuer)......
TEH Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Tror jeg bare skal holde kjeft neste gang noen spør jeg
Guest 2271 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Tror jeg bare skal holde kjeft neste gang noen spør jeg Hva var det for en kommentar? Du kom jo med din mening, om hva DU ville valgt... Selvom det ikke ble hva trådstarter valgte til slutt, så er du jo i din fulle rett til å komme med din mening.. Derimot, hvis ditt valg KUN var basert på at RH-felgene er en billig kopi, så skjønner jeg ikke argumentasjonen din... Nå var det faktisk ikke store prisforskjellen på de to settene han hadde å velge mellom - dessuten var RH-felgene 1" større i dimensjon også.. Og etter hva jeg husker, så har vel Charlie RH-cup felger på sin C klasse? Så det kan jo ikke være så hakkende galne felger? Selvom jeg kjører med Superstar 20" chrome-felger på min bil, til en kostnad som er høyere enn innkjøp av flere typer biler, så vil ikke det si at jeg hadde kunnet forsvare å kjøpe slike felger nye selv dersom jeg skulle plukket ut nye felger! Jeg mener det er for dyrt... Men nå fulgte de jo med bilen da, så da var det greit!
TEH Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Og hvorfor MÅ man ha de dyreste felgene, bare fordi det er høyest prislapp på dem? Er det ikke sånn at de skal se RÅ ut på bilen.....? Du kom med et spørsmål! Om det er slik at jeg må komme med en dyp begrunnelse vær gang noen spør om noe, så tror jeg heretter at jeg bare skal holde kjeft...
fanatic124 Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Takker for det svaret mbkicker Har bredere hjulbuer bak enn 500E jeg vettu, og nye hjulbrønner, så jeg får plass til 11" felg om ikke større @ Trond-Erik: Du skal få lov til å mene akkurat det du vil, men å si at RH bare er en billig kopi i forhold til AMG blir litt feil. RH er skikkelige tyske kvalitetsfelger det, så du må nok begrunne litt om du mener det dersom du ikke ønsker reaksjoner (ingen grunn til å holde kjeft!) PS, Selv om AMG har denne typen design har dem ikke laget noen felg som ser tilnærmet lik ut som RH, dermed er det en videreutvikling av et design, ikke en kopi...
TEH Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 I mine øyne er det ikke annet enn en dårlig kopi. Men nok om det. Gidder ikke å diskutere det her. Kjører gjerne kopifelger jeg, men når man kan få originalvare for nesten samme sum, så er valget enkelt for meg.
Guest 2271 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Takker for det svaret mbkicker Har bredere hjulbuer bak enn 500E jeg vettu, og nye hjulbrønner, så jeg får plass til 11" felg om ikke større @ Trond-Erik: Du skal få lov til å mene akkurat det du vil, men å si at RH bare er en billig kopi i forhold til AMG blir litt feil. RH er skikkelige tyske kvalitetsfelger det, så du må nok begrunne litt om du mener det dersom du ikke ønsker reaksjoner (ingen grunn til å holde kjeft!) PS, Selv om AMG har denne typen design har dem ikke laget noen felg som ser tilnærmet lik ut som RH, dermed er det en videreutvikling av et design, ikke en kopi... Forresten, er det ikke Lorinser som har de felgene som er ganske like i designet som RH-cup A felgene? Men jeg trodde også at RH-felgene er helt normale kvalitetsfelger, dessuten er vel de også Tüv-godkjente, etter det jeg vet? Ja, da tror jeg du skal klare å få plass til 11" felger, fanatic...! Du har altså E500-front buer/tilsvarende, også montert bak... Da blir bilen bred og fin...!
Hauk Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Vet ikke om eg er helt på jordet her, men etter hva jeg har hørt, så er enkelte RH-felger og AMG felger støpt i samme formen. Husk at mange felger uansett merke er støpt i Sauda. Eks. Revolutionwheels som går for¨å være britiske felger.
MB for life Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 Synes begge settene var råe jeg, men RH felgene var fetest. Er det slik at det brukes 500 front hjulbue også bak? Hvor mye bredere er den i forhold til bak?
bska Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Design på felger er så sin sak, men skal en diskutere kvalitet på felg så kommer man neppe utenom material valg og vekt. Disse må seff sees opp mot hverandre. Eksempel: jeg har veid AMG kopi felg til å være en god del tyngre enn ditto original AMG felg selv om AMG felgen har vært en tomme breiere.
Guest 2271 Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Synes begge settene var råe jeg, men RH felgene var fetest. Er det slik at det brukes 500 front hjulbue også bak? Hvor mye bredere er den i forhold til bak? Ja, Fanatic bruker 500 frontbuer også bak... Hadde han brukt "vanlig" oppsett med 500-buer, så hadde skjermene bygget totalt 8 cm bredere foran, og 5 cm bredere bak... Men med 500 frontbuer mener jeg at skjermene bygger ca 8 cm bak også!
fanatic124 Posted May 11, 2007 Author Posted May 11, 2007 Wihuuuu Endelig er RH-felgene kommet, og dem så meget smekre ut ja! Har begynt å demontere dem, og imorgen skal jeg smekke dem på bilen for å se hvor brede jeg klarer å få bakhjulene uten at de skal subbe i buene Oppdaterer straks med bilder! 2 av felgene er allerede plukket ned og skal fjerne lakk og deretter høyglanspolere. Etter dette skal felgring og senterkjerna til pulverlakkering...
fanatic124 Posted May 14, 2007 Author Posted May 14, 2007 Etter felger var prøvd på bilen fant jeg ut at det fint kunne monteres 11" felger bak med det innpresset felgene har Har problemer med å laste bildene fra kameraet til pc, men redigerer denne så fort jeg får det til..! Orginalt har RH-felgene ET35 - 18x8", og dette skulle det også være ifølge annonsen på ebay, men til min positive overraskelse målte jeg felgbredden på alle felgene til 23cm, altså 9". Bredere kanter har altså blitt montert, for det står 18x8" på selve felgesenteret 18 støpt inn og 8 slått på med merkedor. Så da blir det 18x9" (ET 22) foran og 18x11" (ET '-3') bak
fanatic124 Posted May 17, 2007 Author Posted May 17, 2007 Endelig fått lastet opp bildene Demontert felgsenter 9" felger prøvemontert med breddeskjermene
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now