hlieberg Posted April 24, 2018 Share Posted April 24, 2018 Ser at MB oppgir 2,6 bar i dekktrykk for min bil med 19", noe "alle" dekkforhandlere mener er for lite. De anbefaler gjerne 3 bar+ Hva er deres erfaringer ift. grep og jevn slitasje? Bruker dere kun de fabrikken oppgir, eller går dere opp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted April 24, 2018 Share Posted April 24, 2018 Jeg bruker 2 , 8 bar på mine hjul , det mener jeg er ganske passelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted April 25, 2018 Share Posted April 25, 2018 Uavhengig av størrelse på felgen, så lenge vi snakker om lavprofil, så har jeg god erfaring med å legge på 10% og runde av oppover til nærmeste hele med ett desimal. 2.6 bar oppgitt på min X164 med 295/40-21 blir med det regnestykket 2.9 bar og det fungerer fint. Gjorde det samme på S211'en med 19", det fungerte fint der også. Bedre med tanke på både grep og slitasje er min erfaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 26, 2018 Author Share Posted April 26, 2018 Takk, Aleks og Frode. Det er ikke så langt unna hva jeg ligger på ift. deg, Frode. Skal følge med litt, vet at C43 spiser framdekk til frokost... C250'n slet også mye mer på framhjulene, særlig i ytterkant. Holdt riktignok 40.000 km før det var relativt blankslitt i ytterkant. På MBWorld ser jeg flere skrive at C43'n har brukt opp framdekkene på 6.500 miles / ca 10.500 km... Tipper det er de som bruker sommerdekk hele året, slik at man kan doble dette for Norge med bruk av vinterdekk halve året. Vet en del der borte også bruker helårsdekk, som nok er mykere og slites raskere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALiland Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Jeg kjører 3-3.1, billigere med litt mer slitasje på dekk enn å bytte en felg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 Jeg kjører 3-3.1, billigere med litt mer slitasje på dekk enn å bytte en felg. Absolutt. Jeg er mest opptatt av best mulig kjørefølelse/kjøreegenskaper selv, det betyr ofte litt høyere dekktrykk enn hva fabrikk oppgir, men da slår man jo to fluer i en smekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.