Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Noen der ute som kan gi meg en detaljert beskrivelse på hvordan jeg tar av støtfangeren på min 2002 mod S210 320 CDI avantgarde? Trenger å få byttet tenneren til xenon på nærlyset :). Det er parkeringssensorer, lyktespylerer og tåkelys i fangeren. vet ikke om sensoren til utetemp ligger der også.

Er det mye arbeid? :P

Takker på forhånd..

Posted

Vet ikke detaljer hvordan du tar den av, men utetemp ligger også der nede, på førersiden, gjennom det nederste gitteret, vil du se en liten tapp som stikker ut.

Men ligger virkelig Xenon tenneren der ned.. (Har aldri sett etter den selv da, men)

Posted

Fangeren sitter i 10 skruer. 2 stykk på baksiden av frontbjelken (ser de ved radiatorer) 2 skruer rundt lykter, 1 skrue v skjerm/støtfangerkant (her er det en glideskinne som skyves innover) og 1 skrue innvendig mot fangerpølse(denne kommer du til via serviceluka for sprederlampa)

Håper dette hjelper.

Posted

Fangeren sitter i 10 skruer. 2 stykk på baksiden av frontbjelken (ser de ved radiatorer) 2 skruer rundt lykter, 1 skrue v skjerm/støtfangerkant (her er det en glideskinne som skyves innover) og 1 skrue innvendig mot fangerpølse(denne kommer du til via serviceluka for sprederlampa)

Håper dette hjelper.

Hvor var du når vi andre gikk på skolen og lærte å telle Bjørn? :D

2+2+1+1=10? :shock: :evil3:

Posted

Håper dette hjelper.

Hvor var du når vi andre gikk på skolen og lærte å telle Bjørn? :D

2+2+1+1=10? :shock: :evil3:

Mange lykter har du ??? også er det vel 1 på høyre skjerm/støtfangerkant også, samt under fangerpølsa der også... :-P

• 10 months later...
Posted

Hei igjen...

Har ikke fått noen svar på denne.... Nå trenger jeg å ta av fangeren i løpet av uken...

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Posted

Hei..

Ballastene er festet til hovedlykten.. på undersiden. En må ta av støtgangeren for å komme til skruen på siden av lykten.

(ref. Bjørn Moen)

Min er faring er at det letter arbeidet å ta av den fremste plastplata under motoren. Kommer lettere til...

Har gjort jobben... i går kveld i garasjen... gikk som smurt... :lol:

Nå er alt bare fryd og velstand...

Oppdaget samtidig at Algaard i Bergen hadde tatt en snarvei da de skiftet venstre forskjerm i fjor... De hadde vridd over skruen som festet støtfangeren til stålbjelken, og ikke skiftet den... De driter vel i det så lenge kunden ikke oppdager det... Men ikke i dette tilfellet. Jeg ble så forbannet at jeg tok en tur ned og sa min mening.. Det hjelper vel ikke om ikke annet enn for min egen tilfredsstillelse... 8)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...