Aleks Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Det er vår her på Vestlandet deilig det lukter hevd å fyffffffffft :lol: så , av med vinterdekk vask de grundig sett de på et kjølig/ mørk sted de har gjort sitt. Og på med SOMMERDEKK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Weeeeee! Vi er jo som kuene er på vårslepp. På med sommerdekk og fete felger Den første turen på sommerdekk føles helt fantastisk oppfordrer alle til å legge ut bilder i denne tråden med sommersko påmontert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Her er det fortsatt vinter, akkurat nå er det snø/sludd i lufta. Håper vinteren varer minst et par mnd til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Helt fantastisk med sommerdekk ja, spesielt den første turen som du sier, Syversen Har nå også fått Swissvax Pneu (dekkfornyer), så da må jeg få tatt et bilde etter neste vask og runde med dekkfornyer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Hvilken gummifornyer er grei å bruke på dekk? Kan forøvrig den samme brukes på de øvrige plastdetaljene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Jeg vet bare at Swissvax sin har kommet godt ut. Den er nok mest beregnet på dekk/gummi. Så spørs det om du vil ha en naturlig ny look (matt) eller at det skal være mer blankt/wet-look. Det viktigste er å få en som er vannbasert og ikke petroleumbasert, da den vil gjøre at dekkene blir brune og stygge etterhvert. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Den er god det er jo en jungel av produkter der ute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Da ble det vask og test av dekkfornyer. Dårlig med 98 oktan i Kragerø, spørs om jeg må ty til 95 i sommerferien Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Knallbra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Ikke ubegrenset budsjett på bruksbilen, så det ble en litt "billigere" løsning her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Ser fint ut det der Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Jeg er generelt mistenksom til dekk fra Østen, men når Nexen NFera SU1 har fått godkjennelse av Porsche, så tenkte jeg å prøve. Var ikke gale pris på de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Flere billigdekk østafor som har gjort det bra i tester, så det blir nok bra! Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Tja, veit ikke det. Snakker vi Toyo, yokohama og andre japanske, så er jeg med. Men alt fra Kina, Taiwan. osv har jeg lite tru på. Min erfaring er at sånne kan virke Sånn litt bobbob første sesong, men er helt ræva andre sesong. Har ikke prøvd noe som er laga sør for Japan jeg syns er bra. Du vil aldri få se meg med svære felger og Nan Kang, LingLong eller Sailun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Har to NanKang og to Barum på 190´n. Funker helt OK til gammelmann med caps cruising Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Barum er vel tjekkiske? Det er mye bedre det enn kinarælet. Men det er vel hva en er vant med og ikke minst hvordan en kjører. Skal man bare gli rundt og posere, holder vel det meste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Har hatt noen sett med naknang å ikke hatt noe å utsette på de. Sitter godt å holdt seg bra. Ikke noe kast eller ubehag. Har å brukt de på bane å regn uten problemer. Ang støy vet jeg ikke da det er andre ting som overdøver det. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Vi hadde en kunde som kjørte NanKang og var fornøyd. Så skifta vi til Dunlop, og den forskjellen var virkelig markant. (BMW 520) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALiland Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Nankang er bra i forhold til pris. Men syns de støyer litt når de blir ca halvslitte og nedover. Har et sett med Durun A-One som er veldig stille. Selfølgelig en dyrere dekk bedre all over. Men til hattkallkjøring så er billigdekk ok. Og det er bedre å ta seg råd til nye billigdekk enn å suse rundt på nedslitte merkedekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 En ting er sikkert. Nye Nexen i 18 tom ruller stillere enn fem år gamle ContiPremium i 15 toms. Det hadde jeg faktisk ikke tippa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts