_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Skjønner vel at dette kan bety hverken fugl eller fisk, men er det noen greie alternativer der ute? Profilen er 205/65-15 eventuelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 https://www.michelin.no/bildekk/michelin-crossclimateplus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 Tusen takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Legg merke til at Michelin sier tydelig at det er et dekk man bruker fra vår til høst.. Helårsdekk er stort sett like dårlig hele året for å si det litt flåsete, det sier seg selv at et dekk ikke blir bra både i -25 grader og +30 grader.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 Jeg skjønner det veldig godt. Men det er for å slippe å kjøpe enda flere sett med felger og dekk... Hmmm...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 kjøpe enda flere sett med felger og dekk... Hmmm...... Whats not to like? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Det sies at slike dekk slites raskere, så da går vel vinninga opp i spinninga?? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Har helårsdekk på henger, men det er alt også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Hmm.... Javel, jeg får bite i det sure eple da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Såkalte helårdekk har hele tiden vært de som er merket M+S (mud and snow) Men dette dekket som Michelin her har kommet med, er vel det første dekket som har blitt utviklet for å "fungere" i strøk som vanligvis ikke ser så mange dager snø i året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Ok.. Jeg får tenke litt på det. Er så kjedelig med så mye dekk og felger. Det tar sånn plass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Hele livet består av kompromisser, Syver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Ja, det har jeg igrunn funnet ut av alt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Om du har tenkt å prøve deg på banerekorden på Rudskogen, på en varm dag, tror jeg ikke detta er dekket. Og det er heller ikke særlig alternativ å sende fruen og barna ut på det glatteste. Men skal du ha dekk på en nummer 2 bil som du aksepterer at enkelte dager er det for glatt, og kjører rolige turer som folk, skal du ikke se bort ifra at detta kan være et alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Ingen banerekord, og ingen barn i bilen. Vi har en egen bil til det. Litt nyere å sikrere bil. Men jeg trives aller beste i gamle biler og det er den jeg tenkte kunne ha helårsdekk på. Blir uansett ikke brukt mye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALiland Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Til en slik godbil uten masse effekt eller bruk med familie og langtur så hadde jeg ikke hatt noe problemer med å brukt helårsdekk. Vil tro slike idag er bedre enn både sommer og vinterdekk i 1980. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 at noe er bedre enn ting var i 1980 er vel ikke gyldig argument for å gå for en dårligere løsning enn man bør. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarmenBirty Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 colormax skrev:Helt enig det er blod. men det er vist den prisen de klarer akurat dette dekket til. bruker du 33 eller 35 blir det vel mye rimligere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 CarmenBirty er tydeligvis en av russerne bak bloggadressen, som synes det er morsomt å legge inn uforståelige setninger i andre forumer, istedenfor å lage noe nyttig. Det er litt som terrorister som blåser seg sjøl i lufta, man skjønner ikke hva de har tenkt å oppnå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Er ikke disse "helårsdekkene" egentlig bare piggfri vinterdekk ??? De er jo merket MS og det er jo kravet for vinterdekk også selv om snowflake symbolet er på vei til å ta over og er også påkreved i Tyskland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Mange som trur at piggfrie vinterdekk er heilårsdekk. Dei er jo ikkje ulovlege å bruke heile året, sjølv om dei burde vere det. Eit ekte heilårsdekk er ikkje brukandes på vinterføre, og det er ikkje spesielt bra på sommerføre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 16 hours ago, Simen Arntsen said: Mange som trur at piggfrie vinterdekk er heilårsdekk. Hva er da den store forskjellen på piggfri vinterdekk merket MS og helårsdekk merket MS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 10, 2020 Author Share Posted January 10, 2020 Mykheten er nok den største forskjellen. Det går an å kjøre piggfrie om sommeren, men da er dem ubrukelig vinterstid. De slites veldig fort om sommeren også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 ms dekk og dekk merka med snø symbol er det forskjellinge krav til. ms er harde oog griper lite i forhold til snø merka dekk. snø merka har meget strengare krav. men kva det var husker eg ikkje akkuratt no, men fekk det foklart. Men kjører ein berre sommer og litt høst. så sommer dekk. vinter er alltid litt risiko med dårlige dekk. og med tanke på pen gammel bil og kva ein smell kan gjer så kan det bli dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 11, 2020 Author Share Posted January 11, 2020 Jeg ente iallefall opp med piggdekk. Så det blir en bil med piggdekk, og en bil med sommerdekk. Så får jeg heller bytte om jeg absolutt må bruke en vinterbil om sommeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts