Jump to content

Treg start / gløding på 220D -96

Recommended Posts

Guest El-Marty
Posted

G'morgen.

Har anskaffet meg en c220d, uten pustehjelp, med 400+ på telleren.

Men den sliter litt ved kaldstarter. Må gløde i ca 30 sek. (normaltid?) og må kjøre starteren ca. like lenge før den gradvis sviver raskere og raskere og tilslutt starter. Men jepp, det tar ca. 30sek.  Har byttet dieselfilter uten resultat. Noen som har noen gode tips til dette?

PS - jeg prøver å registrere meg i forumet, men får beskjed om jeg må pent nødt til å være innlogget for å registrere meg...

Guest El-Marty
Posted

Har splitter nytt 100Ah batteri installert. Den får nok startstrøm.

Posted

PS - jeg prøver å registrere meg i forumet, men får beskjed om jeg må pent nødt til å være innlogget for å registrere meg...

For å melde deg inn, bruk innmeldingen på hovedsiden.

Når din innmelding i klubben er registrert, vil medlemsansvarlig sende ut faktura for medlemskap. Når denne er betalt, så er du medlem i klubben, og vil få brukernavn og passord til forumet tilsendt.

Så lenge du ikke er medlem må du poste sånn du har gjort nå.

som jeg har sagt på mercefreaken, så ville jeg startet med å kontrollere glødepluggene. Jeg vet ikke hva verdien skal være på disse, men prøv å ohme alle pluggene og kom tilbake med tallene.

Guest El-Marty
Posted

Hm. Glødepluggene ja. Skal gjøre det, har ikke sett noe svar på mercefreaken, har ikke hatt kontakt med serveren siden jeg postet mitt spørsmål.

Men skal ohme pluggende i ettermiddag hvis jeg rekker det før det blir mørkt;=) Mange takk!

Posted

Husk å løsne ledningen på glødepluggen før du ohmer. Mål mellom tilkoblingspunktet og gods (-)

Det skal være veldig lite motstand i dem. De jeg har vært borti har totalt brudd når de er gåen.

Jeg kjenner ikke 220 -96 særlig godt, men eldre dieseler har en timer/releboks som styrer spenningen til glødepluggene. Den kan gå bananas hvis en eller flere glødeplugger er gåen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...