Mr. Nygård Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 BRUTALT (passer nesten i en stor benz). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 He, he, det er heftige saker. Motorene er 3-4 etasjer høye, 2-taktere, svære turboladere med ladeluftkjøler og max turtall ligger rundt 100-200 rpm. Jeg jobber med sertifisering av slike til daglig, og kan love at det er heftig å klatre på disse mens de går for fulle mugger. Spesielt moro er det når motorbyggerne skal teste lavest mulig stabilt turtall. Da går det ned mot 15-20 omdreininger pr min, og du kan høre stemplene på over meteren i diameter bevege seg opp og ned i motoren!! Det er faktisk bare et par motorprodusenter som konstruerer slike to-taktere i hele verden, og de befinner seg i Norden. Wärtsilä er en av dem. Resten produserers på lisens... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Glad ikke jeg skal planslipe den toppen der Fytti katta for et monster av en motor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Tenk en skikkelig turbo til denne da!Det måtte ha vært litt av en snurre! Å all den svart røyken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Tenk en skikkelig turbo til denne da!Det måtte ha vært litt av en snurre! Å all den svart røyken Det er vel en slags overlading på den? Hvis det er to-takter, så _må_ den ha turbo eller kompressor av noe slag. Diesel + totakt er nesten avhengig av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Ikke vet jeg, men det hadde ikke vært usannsynlig.Ser for meg tåken som kommer i det denne starter, her snakker vi seriøs røyklegging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Det første jeg tenkte på var forbruk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Går vel ett helt raffeneri på mila? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Går vel ett helt raffeneri på mila? Du får trøste deg med at sånne maskiner gir i hvertfall vesentlig mer effekt ut pr. liter inn enn noen bilmotor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.