w210e Posted April 1, 2018 Posted April 1, 2018 Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg et par svar ang. dysepakninger til w210 200Cdi. Har byttet pakning på en dysa som hadde lekkasje, men lekkasjen er forsatt tilstedet. Har brukt freseverktøy under prosjektet, og noe jeg mener jeg ikke ble for ivrig med, siden det sies at man ikke skal gå for dypt med dette. Har byttet ut pakning to ganger vært veldig nøye med å rense, men hver gang jeg har satt inn ny pakning har det begynt det å ryke litt fra dysen. Lekkasjen stoppet i begynnelsen, men begynte å boble på nytt så fort jeg tok en kjøretur. Trenger hjelp!!! Takker for alle svar.
Tor Anton Posted April 2, 2018 Posted April 2, 2018 Da jeg fiksa dette så brukte jeg freseverktøy fra biltema som jeg modifiserte litt så det passet. Trenger bare å frese deg ned på metallet så du får bort koks/sot. Sikkert pusset på dysen også?? Sent fra min D5803 via Tapatalk
w210e Posted April 2, 2018 Author Posted April 2, 2018 Pusset dysen også og rensa ned til metall, men jeg lurer om jeg enten har gått et hakk for langt nedi og om det kan evt. være årsaken til at det pakningen ikke tetter godt nok. Og som sagt det ryker fra pakningen etter at en ny blir satt på. Står har lost...
Tor Anton Posted April 2, 2018 Posted April 2, 2018 Tviler litt på det. Da er det større sjanse for at freseverktøyet ikke passer helt 100 som det gjorde for meg. Sent fra min D5803 via Tapatalk
w210e Posted April 2, 2018 Author Posted April 2, 2018 Jeg har også fått tak i en biltema freseverktøy og brukte Ø 17 mm med vinklet skjær som var anbefalt for CDI. Kan jeg spørre hvordan du modifiserte ditt ?
Tor Anton Posted April 3, 2018 Posted April 3, 2018 På min motor var den ingen i det settet som passet helt 100, så jeg tok en av de å slipte av litt, å da gikk det bra. Etter første gang gikk det en stund før det ble lekkasje igjen (ett år eller to), men etter at jeg fikk justert verktøyet å laget et bra sete har det holdt. Mener å huske det var en krage nedi der som fresen stoppa på så den ikke kom helt ned til sete. Sent fra min D5803 via Tapatalk
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now