Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei jeg skal bytte en m102 2L B motor i en nyere ''god stand'' m102 2.3l B motor.

motoren jeg skal bytte med har automat girkasse så jeg skal skru av og ha den som står i (bilen) Manuel 4 trinn som jeg skal la stå igjen og ha på den nye motoren.

jeg tenkte da og bare demontere girkassen mens alt er i bilen og la girkassen stå igjen for og gjøre alt lettere, vist jeg ikke gjør det så må jeg kappe bjelken som er øver radiatoren for den er sveiset/pop naglet fast.

Noen tips,bilder, link til forum post om hva man må tenke på : før bytte, mens bytte, og etter bytte av motor ?

Er første gang jeg skal bytte motor. har en grei mening om hva jeg må gjøre men litt proff tips hadde vert gull.

Og hva som kan byttes mens du har motoren ute. som for eks. motor-fetene som jeg må bytte.

håper dette tar en helg, men som folk sier : skal du skru på noe for første gang, regne med det tar dobbelt så lang tid og mer penger. :D

Tusen takk for alle svar på forhånd  !

Mvh Lekve

Posted

Det enkleste er å ta med girkasse ut. Du trenger ikke å ta av panserlåseplata, men et godt tips er å skru av låsen.

Da donormotoren er automat må du blende vakuumuttaket til kassa, å du må flytte over støvkappe, lager(som du kjøper nytt) og distanseringen som sitter i veiva.

Dette er en ganske enkel jobb.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...