Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.har lest i forumet og sjekket litt forskjellig utifra hvordan andre har løst problemer med sine biler...men uten hell.har vært på bos og dem har kjørt diagnose men fant ingen elektroniske feil.litt rart men?? :shock:

Det som skjer er rett og slett det at bilen mister turbotrykket dersom jeg begynner å kjøre pent. for eksempel i køkjøring.da går den ned i nødmodus virker det som.og går ikke over 3000 omdreininger.stopper jeg bilen og starter igjen så går den som ei "kule" igjen til jeg begynner å kjøre litt forsiktigere.luftmassemåleren er skiftet fordi jeg fant ut at føleren var "knekt".med den defekte måleren fikk jeg turtall på motoren men bilen manglet trekkraft under ca 3500 omdreininger.bilen går helt utrolig bra etter luftmassemåleren ble skiftet frem til jeg må kjøre pent.da blir så og si all trekkraft borte og turteller går ikke over 3000 omdreininger.

tar gjerne mot tips her...På forhånd takk for hjelpen :D

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

Posted

jepp da er bilen i orden....takk for tipset! leste innlegget du tipset om....tok fra hverandre "vacum" klokka som styrer spjeldet i innsug manifolden....gummien inne i klokka var sprukket....fikk tøyd gummien litt og satt sammen igjen og det ble tett slik at jeg fikk kjørt tur retur østerdalen.....godt å få orden på det igjen.går som ei klokke igjen nå..bestilt ny "vacum" klokke som jeg skal sette på i dag.vet jo ikke hvor lenge en sånn "petter smart" løsning holder...hehe....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...