Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en w123 200 bensin som fusker/mister turtall ved mye pådrag i bakker. Tidligere trodde jeg dette gjaldt kun ved halv tank, men nå har jeg oppdaget at dette skjer også med full tank. Jeg har byttet filter og byttet bensinslangen fra den mekaniske pumpen og til forgasseren. Var et enkelt plastikkfilter sov var der tidligere så satte på et nytt tilsvarende. Når det er kaldt må jeg starte bilen et par ganger før den går av seg selv, da går den litt røft det første minuttet. Men jeg kunne ikke tenke meg at det har noe med problemet i oppoverbakke å gjøre.

Setter stor pris på råd og tips! Gjerne også litt hvordan jeg kan feilsøke.

Posted

Godt spørsmål, det har jeg ikke sjekket. Har ikke byttet de siden jeg kjøpte bilen i fjor sommer, og da var det ikke noe problem. Har hatt opp en plugg, og den så fin ut. Hadde lys nøttebrun farge.

59A31154-27D6-4DB9-AC84-7A736763E56B.thumb.jpeg.19d0ba65004675414a42ee4e4eec25a5.jpeg

53BE400C-FAD1-44A9-849B-AC23444F10E4.thumb.jpeg.3805f8f2ea23ac3db2cbead62fa0219a.jpeg

Posted

Ofte har nye plugger i dag ca 1mm i åpning ut av pakka. Tipper denna skal ha ca 0,7. Står sikkert i instruksjonsboka, eller på et klistremerke i motorrommet.

Posted

Dersom det er på grensen av hva tenningsanlegget klarer å slå gnist over Dess tettere blandinga blir, dess vanskeligere blir det å slå gnist. Men sjekker man gapet, så har man kontroll på det.

En annen ting er å teste bensinpumpe. Det er vel mekanisk pumpe på denna? Da er det vel to slangeklemmer og to 13 mm bolter/muttere å ta den ut? Testes enkelt med et manometer. Og før du sier du ikke har sånt, kikk her:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Drivstofftrykkmaler-2000016980/

Tar da både trykk og sugeside.

Posted

Den skal suge så mye som mulig, og når du stopper, skal den holde vacuumet. detter det straks til null igjen, har jeg en mistanke til pumpa.

På trykksia vil jeg tru vi kanskje snakker en 5 - 7 psi. Her skal den også holde trykket

Posted

Nå har jeg prøvd ved å ta av slangen for bensintilførselen, og stukket den ned i en flaske med bensin. Da var det ikke noe problem i det hele tatt, så da kan det virke som at det er et problem som starter i tanken eller drivstofflinjen frem til pumpen

Posted

Nå har jeg tappet ut bensin fra slangen som går ut av bunnen på silen, og det fosser ut. Så da har jeg kanskje eliminert tanken? Tenkte kanskje at det da ville renne tregt.

Kan det ha noe med dårlig lufttilførsel å gjøre?

Posted

Har nå prøvd uten luftfilter, men det hjalp ikke noe. Fant ut at hvis jeg plasserer bilen i en bratt motbakke, og lar den gå på tomgang, så dør bilen ut etter et minutt ca. Da hjelper det ikke å trykke på gassen.

Posted

Nå har jeg prøvd det du foreslo, og det viser seg at det ikke kom noe bensin i det hele tatt.

Hehe nei det skal jeg ikke gjøre, tror jeg begynner med å bytte pumpe

Posted

Når bilen står på flatmark, og har mye bensin i tanken, så strømmer det bensin ut av slangen før pumpen, virker som at det er et hevertprinsipp fra tanken og frem mot pumpen. Så etter hva jeg tenker så fungerer det så lenge det er nok trykk fra tanken og frem mot pumpen, men når det trykket avtar, så klarer ikke pumpen å suge nok bensin. Kan det være en mulig teori?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...