Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Er deprimert av bilen min 2008modell W211 stv, E280CDI 190hk uten 4mat, gått 250.000km. Har slitt med å bytte ytreendeledd 3 ganger på 4 år, ustabil ESP feilmelding, Innsugsmanifold(?) som av og til sliter med å gi nok drivstoff til motoren, bakluke som tar inn vann (alt er gåen på bakluka pga. kortslutning), og høyre blinklys, p-sensor og xenon som røk siste 2 ukene. Er dette typisk for en bil, eller er det et eller annet elektrisk/vannleksje problem som forplanter seg i bilen og gir feilmelding på alt? Luftbelgene bak virket å være gåen for noen uker siden, men disse har "plutselig" begynt å fungere igjen. Jeg skjønner ingentin, og tørr ikke påkoste bilen formue heller, for det som virker å være defekt en periode fungerer plutselig senere... får håpe xenon kommer tilbake da. Hjeeeeeeeeeeeeeelp....

PS: Spyla bilen 1 time med hageslange uten at jeg fant en eneste dråpe med vann/lekasje. Bildene er etter en kjøretur hvor det ikke var nedbør, men våt asfalt.

2.thumb.jpg.3a6c3c7fbc9fcc446c2878304775b0d0.jpg

8.thumb.jpg.4c8d0f3ee070a205423ab5bdcd33dc9c.jpg

Posted

Sitter batteri og styreenheter bak i bilen...har du vannlekkasje der som du sier så start med å feilsøke der... tørk alt... tett lekkasjen....

Posted

Takk for innspill Wicky! la ut bilder av problemområdet... finner egentlig ikke hvor det er problem. Baklysene blir av og til våte innvendig, vet ikke om det har noe å si.

Posted

Har også lekkasje på min bakluke uten og funnet ut hvor det lekker inn..

Ang luftbelgene så hadde jeg også problemer med dem.

I begynnelsen så kunne det gå meget lang tid før den datt ned, og den kunne fint stå i ro i over en uke uten at noe skjedde.

Var også umulig og se om det var venstre eller høyre side det var feil med, hadde såpevann på alt av koblinger uten og se noe lekkasje, orket ikke og ta av beskyttelsen på belgene.. Men mistenker at det var et eller flere småe hull i en av belgene som gjorde at den datt ned når bilen sto i en spesiell posisjon og derav ble hullet/hullene åpen og bilen sank ned...

Etterhvert begynte den og dette ned ofte, spesielt ved omslag i været til minusgrader..

Plutselig en dag gikk kun venstre side opp, mens høgre var helt nede, kjørte bilen 10 meter og PANG sa det. Belgen eksploderte..

Var da passelig lei av hele opplegget at jeg kjøpte to nye belger + kompressor.

Hadde kjørt med feilen så lenge at kompressoren var begynt og bli sliten, så derfor ble den også bytte, ikke hatt problemer siden! :)

Delene kostet ca rundt 11000,- hos Autotrio, da med nytt rele, luftfilter(bør byttes 1 gang i året) og tilhørende slange.

Var også justeringsverktøy med :) Jobben er relativ enkel.

Posted

Det kan lekke inn gjennom vindusviskergjennomføringen har jeg erfart, dog ikke store mengder.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...