KennethJ Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 I min S213 sliter jeg med å få dette til å funke.. Min Huawei Nexus 6P som jeg hadde fikk jeg ikke til å funke, så byttet jeg til en Samsung Galaxy S9+ og jeg får fortsatt samme problem. Jeg har også byttet SIM-kort for å være sikker på at ikke det er problemet.. Digital nøkkel får jeg følgende feilmelding på etter testen som de gjør for å sjekke at alt er ok: "Det nødvendige sikre minnet (Secure Element) oppfyller ikke de nødvendige forutsetningene. Ta kontakt med din mobilleverandør og be om et SIM-kort som støtter NFC." Så da får jeg ikke brukt digital nøkkel, det irriterer meg ganske heftig kjenner jeg. Det andre er fjernstyrt parkering, her får jeg opp tilkoblingen i bilen og på telefonen. Så må jeg angi en kode for å pare telefon og bil, med en gang jeg legger inn denne får jeg en melding i bilen om at sammenkoblingen feilet.. Dette gjelder også på begge telefonene.. Noen gode tips? NFC er selvsagt aktivert på mobilen.
Frode Sørensen Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Du må nok ta med deg bilen til en kompetent forhandler og få hjelp der..
KennethJ Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Jeg tenkte å ta ned bilen i mai, men det hadde vært fint å få dette løst før den tid.. Det kan jo hende det er noe tull med Mercedes sine apper og sånt, det vil ikke overraske så prematurt som hele Mercedes Me virker til å være..
KennethJ Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 iPhone støtter ikke digital nøkkel. Parkeringsassistenten har jeg ikke prøvd på en iPhone, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Jeg forsøker så godt jeg kan å unngå berøring av halvspist frukt jeg ikke selv spiser på.
Wicky Posted March 25, 2018 Posted March 25, 2018 haha halvspist frukt Har du søkt svaret på de større mb forumene i usa? Kan hende de har svaret på dette... Her i Norge er det vel ikke mange som har denne bilen og probemet...?
KennethJ Posted March 25, 2018 Author Posted March 25, 2018 I USA er ikke parkeringsassistenten tilgjengelig..
cityhopper Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 I min S213 sliter jeg med å få dette til å funke.. Min Huawei Nexus 6P som jeg hadde fikk jeg ikke til å funke, så byttet jeg til en Samsung Galaxy S9+ og jeg får fortsatt samme problem. Jeg har også byttet SIM-kort for å være sikker på at ikke det er problemet.. Digital nøkkel får jeg følgende feilmelding på etter testen som de gjør for å sjekke at alt er ok: "Det nødvendige sikre minnet (Secure Element) oppfyller ikke de nødvendige forutsetningene. Ta kontakt med din mobilleverandør og be om et SIM-kort som støtter NFC." Så da får jeg ikke brukt digital nøkkel, det irriterer meg ganske heftig kjenner jeg. Det andre er fjernstyrt parkering, her får jeg opp tilkoblingen i bilen og på telefonen. Så må jeg angi en kode for å pare telefon og bil, med en gang jeg legger inn denne får jeg en melding i bilen om at sammenkoblingen feilet.. Dette gjelder også på begge telefonene.. Noen gode tips? NFC er selvsagt aktivert på mobilen. Høres ut som autentisering /handshake feiler. Fjern eventuelt minnekort fra telefonen og deksel eller kortmappe, dersom du bruker slike. Disse har ofte en magnet i seg som kan klabbe til for NFC. Dette er to kjappe ting du kan teste ut selv. Men trolig behøver enten SIM applikasjonen i mobilen ELLER bilen ELLER begge enheter annen (nyere) programvare. Jeg ville fulgt opp i forhold til operatøren som har utstedt kortet med SIM-applikasjonen på. Er mobilen autentisert av feks en arbeidsgivers Exchange server? Da kan det ligge begrensninger for muligheten til å bruke autentiseringsløsninger via NFC. Lykke til med å finne en løsning, håper det ordner seg. Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now