Guest micke Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 2007 W211 stasjonsvogn, automat 2.2L Diesel W211 med AirMatic. Bilen har sunket ned frem ( men ikke bak ! ) og løfter seg ikke opp frem. Til historien hør at venstre hjul var innom en ganske stor grop i høy fart. Sjekket :: Sikring : hel - fikk ikke målt om det går strøm i kretsen. Rele : fungerer - tok det ut og målte med multimeter ( ved hjelp av 12V ved på/av - pinnene. ) Noe mer som kan gjøres før man løfter bilen? Hvor sitter kompressor på denne? Har hørt at det finnes en "link" ( som hører til sensor ? ) som kan gå av. Hvor er den/de? Bonus-spørsmål - søker en garasje i Oslo ( Nord / Øst ) /Akershus ( Nord / Øst ) som kan leies på timebasis eller hele dager. Edit : Kan man "tvinge" den ( control-unit ? ) å pumpe opp frem? Quote
Jana Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 Sprøyt på såpevann for å lete etter lekkasjer du ikke hører. Legger ved litt dokumenter du kan bruke I feilsøkningen. AIRmatic_function.pdfCheck_AIRmatic_for_leaks.pdfCompressor_unit_location.pdfLevel_adjustment_function.pdf Quote
carlsson w211 Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 begge sidene fremme? linken du tenker på er vel de som står på øvre bærearm, på hver side foran. du ser det tydelig hvis de er knekt,eller gått av. trenger ikke ta av hjulene engang. kompressor venstre framskjerm. enten ta av innerskjermen, eller under ifra. det er mange sikringer på airmatic systemet. du har sikring i pasasjerbrønn. og hmm.. hva det venstre side foran..? husker ikke må slå opp i wiringa, for å se. og har ikke tilgang til det nå. letteste å feilsøke hvis du har tilgang til star. gjorde det samme som deg igår. tok knekken på en av dempern på vintervogna. og fixet idag. brukte 10 min med diagnosen, for å bekrefte feil med den ene dempern, den lekker.... klarer ikke å se noe skader på den, men er påtide å skifte de uansett imidlertid så fikk jeg løftet den opp og kjørt hjem. 2 nye arnott hentet ut i dag tidlig, og skiftet. fikk prutet de ganske mye ned i pris. hadde faktisk tapt penger på å bestille de fra utlandet. hvis du ikke har tilgang til diagnose så er såpevann metoden en mulig måte, og av og til så må en fram med såpevannet og sjekke for å være sikker. du klare vel å få arnott for 3-4k på nett + porto og toll. de andre merkene kjenner jeg ikke til, ville uansett ha holdt meg borte fra disse kina kopiene som selges på ebay. arnott betaler 100 dollar for den gamle dempern, og betaler portoen også, så da er ikke det så gæli. airsuspension tar vel 6500 for hver av de. bare husk det er lov å prute litt Quote
Recommended Posts