Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har byttet toppakning på coupeen min og byttet i samme slengen coilene mens innsuget var av og jeg ble fortalt at innsuget måtte av for å bytte disse. (Dette stemmer ikke, det er nok å fjerne støttestaget til innsuget). Pga jobb osv ble ikke alt satt sammen igjen før nå, 2 mnd etter.

Nå vil ikke bilen starte, plukket ut en plugg og det er ingen gnist. Ikke antydning til at den vil tenne litt engang, så tenner ikke på noen av syl. Prøvde å laske bensinpumpen for å sjekke at releet ikke var gåent, men ingen forskjell. Pumpen går så det suser. Ser at det er bensin på pluggen også.

Er jo ganske enkelt system og det eneste jeg har hatt løst som jeg kan ha gjort feil er disse koblingene jeg har lagt ved bilde av. Ser dette riktig ut?

Kan OVP releet tulle til dette? Er det mulig å laske det i såfall for å teste?

Turteller beveger forsiktig på seg når jeg kjører på startmotor så friskmelder veivssensor.

Denne bilen har også startsperre, hvordan deaktiverer man den? Men den kutter vel både bensin og tenning?

Noen input på hvor man ska begynne å måle seg frem? 47b6f729585c0f12b1bd4ba6a9e95ffb.jpg

Posted

De to koblingene med muttere har 2 forskjellige dim så du ikke skal koble feil, mener det samme gjelder coilene.

Du får sjekke opp igjen ledningene på coilene og kamsensoren tenker jeg.

Den på veiva bør funke så lenge pluggene blir våte å turtelleren rører på seg ja.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

De er forskjellig dim så skal ikke være mulig å få dette feil.

Skal kikke på kamsensoren i morgen.

Vet du hva det er det lille kontaktstykket ved siden av disse 2 koblingene er?

Posted

De er forskjellig dim så skal ikke være mulig å få dette feil.

Skal kikke på kamsensoren i morgen.

Vet du hva det er det lille kontaktstykket ved siden av disse 2 koblingene er?

Denn dukket også opp, noen som vet hvor denne kommer fra? b0068db5f9d8a2234225a315459c6713.jpg