kentommy91 Posted March 16, 2018 Posted March 16, 2018 Heisann. Jeg er ny på forumet her og håper noen kan hjelpe meg Jeg har en 2012 S212 E220 CDI Avantgarde som har tuslet 222000km. Bilen går i nødmodus iblant og slår ut feilkode P244a. Low Pressure DPF. Differansetrykksensor er byttet. Har hatt bilen hos BOS, de fikk samme kode og mente kanskje DPF kunne være defekt, altså ikke tett men ødelagt. Noen som har vært borti lignende? Mvh Ken Tommy Quote
Jana Posted March 17, 2018 Posted March 17, 2018 Biler med partikkelfilter har som regel "regenerering" for å brenne rent I partikkelfilteret. Uten dette eller litt skikkelig snurr på maskineriet I mer enn 10-20 minuter, vil DPF tette seg etterhvert Et partikkelfilter som er ødelagt vil innmaten skrangle I som regel. Diesel biler med DPF som går på små kjøring og aldri er skikkelig varme kan ende opp med regenererings lampe som lyser(VW). Regenerering er styrt av ECU(engine control unit, den blanke boksen oppe på motoren). Kan det være ledningsbrudd/ dårlig kontakt som lurer? Ikke en uvanlig feil med brudd ca 15cm fra sensor. Bor du langt fra Oslo? Quote
kentommy91 Posted March 18, 2018 Author Posted March 18, 2018 Du var ledningsbrudd på ECU, men dette ble fikset hos bos. Bilen gikk i nød igjen idag. Kan skrangle litt til tider faktisk. Quote
Jana Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Da kanskje denne er nødvendig, en "lågmilare" med sensorer og det hele. Sikkert halve av prisen det er for en ny(uten sensorer) hos det firmaet du var innom. https://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=586614&f=004&bk=354202&dk=0111&no=2®nr= Quote
kentommy91 Posted March 18, 2018 Author Posted March 18, 2018 Vurderer å slå ut innmat i dpf og få denne programmert bort. Billigste og beste løsning tror jeg. Var en som nevnte at det kunne være lekkasje på innsug som slo ut koden, kan det ligge noe idet han sier? Mvh Ken Tommy Quote
Will Posted March 19, 2018 Posted March 19, 2018 Var en som nevnte at det kunne være lekkasje på innsug som slo ut koden, kan det ligge noe idet han sier? Tja. En kollega av meg hadde sprukket innsug på sin 212. Der trodde de også at det var DPF først. Helt til de brukte røykmaskin på motoren og fant lekkasjen. Hvilke feilkoder dette genererte er jeg usikker på. Quote
Recommended Posts