Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Da har jeg fått beskjed om at converter på skiftes på min E-klasse W211 med 722.6 girkasse.

Hvor har folk fått utført dette, og hvor kan man få tak i converter rimeligst mulig?

Mvh

Classic

Posted

Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser  8)

Skifter de conductor plate i samme slengen?

Posted

Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser  8)

Skifter de conductor plate i samme slengen?

Det er jo noen år siden jeg fikk gjort dette, men kan ikke se for meg at prisen skal ha gått opp mye.

Elplaten er enkel å skifte uansett, men det er jo to forskjellige jobber. Jeg fikk litt tilbakevendende nykker fra girkassen medio 2016, og byttet i den anledning både elplate og lockup-solenoid. Bilen oppførte seg bedre etterpå, men symptomene kom etter hvert tilbake litt etter litt, før de til slutt ble voldsomt påtrengende. Det viste seg å være at girkasseoljen lakk ut, og etter å ha byttet noen flere deler og fylt olje oppførte kassen seg som den skulle igjen. I retrospekt tenker jeg det kan tenkes at hverken elplate eller solenoid trengte skifte, men at problemene jeg opplevde kom av lavt oljenivå?

Posted

Stemmer det, kjøpte også inn rør til oljekjøleren men valgte å la det ligge inntil videre da det ikke er noen lekkasje. Har det i bakhånd.

Var 300 Euro inkl. inn- og utmontering samt overhaling? :)

Posted

Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil?

Posted

Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil?

Ja takk, gjerne. Vurderer sterkt å ta dette ifb. med ferien 8) Så kan jeg låne 202'en imens også  :lol: