Classic Posted March 12, 2018 Posted March 12, 2018 Hei. Da har jeg fått beskjed om at converter på skiftes på min E-klasse W211 med 722.6 girkasse. Hvor har folk fått utført dette, og hvor kan man få tak i converter rimeligst mulig? Mvh Classic Quote
Sven Håkon Posted March 12, 2018 Posted March 12, 2018 Det blir kanskje ikke aktuelt for deg, men jeg kan anbefale overhaling hos Ganzeboom i Nederland. Fikk min overhalt der sommeren 2012, eller omtrent 75Kkm siden, og den har fungert som bare rakkern siden dengang - mener å huske at det kostet rundt 300euro. Det går jo kanskje an å kombinere med service og en liten ferietur? Quote
Classic Posted March 12, 2018 Author Posted March 12, 2018 Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser Skifter de conductor plate i samme slengen? Quote
Sven Håkon Posted March 12, 2018 Posted March 12, 2018 Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser Skifter de conductor plate i samme slengen? Det er jo noen år siden jeg fikk gjort dette, men kan ikke se for meg at prisen skal ha gått opp mye. Elplaten er enkel å skifte uansett, men det er jo to forskjellige jobber. Jeg fikk litt tilbakevendende nykker fra girkassen medio 2016, og byttet i den anledning både elplate og lockup-solenoid. Bilen oppførte seg bedre etterpå, men symptomene kom etter hvert tilbake litt etter litt, før de til slutt ble voldsomt påtrengende. Det viste seg å være at girkasseoljen lakk ut, og etter å ha byttet noen flere deler og fylt olje oppførte kassen seg som den skulle igjen. I retrospekt tenker jeg det kan tenkes at hverken elplate eller solenoid trengte skifte, men at problemene jeg opplevde kom av lavt oljenivå? Quote
Classic Posted March 13, 2018 Author Posted March 13, 2018 Stemmer det, kjøpte også inn rør til oljekjøleren men valgte å la det ligge inntil videre da det ikke er noen lekkasje. Har det i bakhånd. Var 300 Euro inkl. inn- og utmontering samt overhaling? Quote
Sven Håkon Posted March 13, 2018 Posted March 13, 2018 Var 300 Euro inkl. inn- og utmontering samt overhaling? Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil? Quote
Classic Posted March 13, 2018 Author Posted March 13, 2018 Var 300 Euro inkl. inn- og utmontering samt overhaling? Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil? Ja takk, gjerne. Vurderer sterkt å ta dette ifb. med ferien Så kan jeg låne 202'en imens også Quote
Recommended Posts