Roger H. Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Har lyst på baklys av nyere type til min W210.(Ikke LED) Har noen erfaring med disse? Er det noen av produktene en bør styre unna? Orginalvare koster jo selvfølgelig skjorta....så det blir Ebay og uorginalt. Altezza har jo fine lys til W210.. Erfaring?
Roger H. Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 Stilige lys, joda.. Jeg ønsker glass med profiler, synes de er penest.. og så har de original "look".. :)
Eysteind Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Har selv planer om led-baklykter. Men er disse godkjent? Er dei enkle å montere?
Guest 2271 Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Pent....! Som andre sier, synd at sånne "facelift"- og "fashion"-lykter ikke eksisterer til stasjonsvogner... Lurer på hvorfor - tror de ikke vi har lyst til å style "familiebilene"......!?
Guest 2271 Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Pent....! Som andre sier, synd at sånne "facelift"- og "fashion"-lykter ikke eksisterer til stasjonsvogner... Lurer på hvorfor - tror de ikke vi har lyst til å style "familiebilene"......!? Men resten av bilen kan dere jo gjøre mye med ... (og du har jo absolutt en bil som beviser det... =D>) Takk for det... Men det mangler noe VESENTLIG, når jeg ikke kan sette inn LED-lykter (av typen som jeg har lagt ut i 300E-tråden min, som jeg ønsker å ha på den) som erstatning for rød/sort-lyktene som er montert idag.... NESTEN så jeg har vurdert å bygge om og sette inn W124 (ja, du leser riktig) SEDAN-LED lyktene på S124`n min... Ekstraordinært - men har man ikke "fashion"-produktene til bilen - så får man tilpasse bilen i stedet for..... (PS! Det blir nok bare med fantasien....!)
Guest 2271 Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Pent....! Som andre sier, synd at sånne "facelift"- og "fashion"-lykter ikke eksisterer til stasjonsvogner... Lurer på hvorfor - tror de ikke vi har lyst til å style "familiebilene"......!? Men resten av bilen kan dere jo gjøre mye med ... (og du har jo absolutt en bil som beviser det... =D>) Takk for det... Men det mangler noe VESENTLIG, når jeg ikke kan sette inn LED-lykter (av typen som jeg har lagt ut i 300E-tråden min, som jeg ønsker å ha på den) som erstatning for rød/sort-lyktene som er montert idag.... NESTEN så jeg har vurdert å bygge om og sette inn W124 (ja, du leser riktig) SEDAN-LED lyktene på S124`n min... Ekstraordinært - men har man ikke "fashion"-produktene til bilen - så får man tilpasse bilen i stedet for..... (PS! Det blir nok bare med fantasien....!) He he... javel, men hvorfor ikke kjøpe sånne Lexus-lykter da ... ??? Eksisterer det S124 (stasjonsvogn) Lexus-lykter? Har jeg ikke sett... Men det kan til nød være en løsning....!
Guest 2271 Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Nei jeg bare kødda... om du leser litt lengre opp i tråden, så ser du hva jeg egentlig mener om disse lyktene... Leste det i stad jeg.....
Roger H. Posted March 4, 2007 Author Posted March 4, 2007 Ja, så at dem dukket opp på ebay for noen dager siden, kjempe fine.. Nå er jeg skikkelig i tvil over valget... :?
Roger H. Posted March 8, 2007 Author Posted March 8, 2007 Det ble LED lykter i original look... :D Får håpe at kjerringa ikke henter posten den dagen de kommer, blir som regel "ka har du kjøpt no da?" " Ka kosta ditta da?"
Roger H. Posted March 8, 2007 Author Posted March 8, 2007 Hvor kjøpte du klarglass tåkelys? Hadde kontakt med et firma i Canada, 35usd men 47usd i frakt ødela hele greia.. :(
Jørn Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Det ble LED lykter i original look... :D Får håpe at kjerringa ikke henter posten den dagen de kommer, blir som regel "ka har du kjøpt no da?" " Ka kosta ditta da?" Kjenner til det der ja...har akkurat bestilt meg klarglass tåkelykter til min, og regner med å få samme reaksjon her i gården også . Men som du vet så er det enklere å få tilgivelse enn tillatelse... Grattis forresten...ta noen bilder når du får dem på, så vi får se :lol: Åssen kvinnfolk er dere gift/sammen med da karer?? :lol:
Roger H. Posted March 8, 2007 Author Posted March 8, 2007 Gift, og hun kjører A Klasse.. hirr hirr Hun må vel bare markere seg litt når det dumper ting ned i postkassa, men når Gelandewagen dukka opp, da var hun still/sur noen dager. Da jeg var på vei til Eu kontroll med Gelandwagen røyk det en bensinslange og kjerra stoppa, måtte stå på en bussholdeplass å vente på slep, da kona suste forbi på vei hjem fra jobben , DA smilte hun! Pussig
Jørn Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Gift, og hun kjører A Klasse.. hirr hirr Hun må vel bare markere seg litt når det dumper ting ned i postkassa, men når Gelandewagen dukka opp, da var hun still/sur noen dager. Da jeg var på vei til Eu kontroll med Gelandwagen røyk det en bensinslange og kjerra stoppa, måtte stå på en bussholdeplass å vente på slep, da kona suste forbi på vei hjem fra jobben , DA smilte hun! Pussig :lol:
Roger H. Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Da ringte kona! En stor pakke levert på døra! Avalletingpåjord! Og jeg som håpte at jeg fikk hentet posten før henne, men denne gangen kom baklysa (må være dem, vet ikke om annet som er på vei) med bud! På døra!!!! :( Er det ikke utgjort?? Skulle tru at høyere makter tulla med meg..
Jørn Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Da ringte kona! En stor pakke levert på døra! Avalletingpåjord! Og jeg som håpte at jeg fikk hentet posten før henne, men denne gangen kom baklysa (må være dem, vet ikke om annet som er på vei) med bud! På døra!!!! :( Er det ikke utgjort?? Skulle tru at høyere makter tulla med meg.. :lol: Skaff deg en postboks!! :lol:
Roger H. Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Da er lysa montert, med et par kommentarer fra dama om hvilken bil som blir prioritert m.m. :D Kjempe bra lys! Ble skikkelig stilig.. "Eagle eyes" ser det ut som om de heter.. E merket også, men mangler refleks... Bra passform og alt var som det skulle. Rask prøvetur til nærmeste butikk for å "se bakenden i vinduet".. Skal på kurs/møte både tirsdag og onsdag så tror ikke det kommer bilder på noen dager..
Guest 2271 Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Da er lysa montert, med et par kommentarer fra dama om hvilken bil som blir prioritert m.m. :D Kjempe bra lys! Ble skikkelig stilig.. "Eagle eyes" ser det ut som om de heter.. E merket også, men mangler refleks... Bra passform og alt var som det skulle. Rask prøvetur til nærmeste butikk for å "se bakenden i vinduet".. Eagle Eyes er også produktnavnet på mine frontlykter(klarglass m/chrome reflektor). Disse er også E-merket. Jeg har selv ikke hatt andre problemer med dem, enn at vakuumstyringen (opp og ned-vinkel som skal kunne styres med den lille bryteren til høyre for lysbryteren) ikke virker. Det er derimot flere som har hatt problemer med rust i reflektor, fuktighet/damp på "glasset" osv... Kanskje jeg har unnsluppet dette, pga xenon-pærene som bl.a ikke produserer så mye varme som ordinære pærer? Skal på kurs/møte både tirsdag og onsdag så tror ikke det kommer bilder på noen dager.. .. og resten av tida må brukes på å blidgjøre kona, etter hva jeg leser her i tråden??
Roger H. Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Fikk samme problemet med mine frontlys også, vakum styringa ville ikke fungere fra dag 1! Litt dugg har det også vært, men når garasjen står ferdig, (kunne jo ikke bruke den halvferdig pga, katteklor!) da håper jeg på tørrere dager for 210`n.. Det regner jo litt her på Sunnmøre.. :lol: Ellers har jeg tatt vare på original lysa, både foran og bak, bør ha det liggende synes jeg.. Det var jo litt gøy, når jeg planla å "smugle" lysa på plass på kjerra, at pakka kom express med en fyr på døra =D> =D> Måtte bare le da...
Guest 2271 Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Fikk samme problemet med mine frontlys også, vakum styringa ville ikke fungere fra dag 1! Litt dugg har det også vært, men når garasjen står ferdig, (kunne jo ikke bruke den halvferdig pga, katteklor!) da håper jeg på tørrere dager for 210`n.. Det regner jo litt her på Sunnmøre.. :lol: Når jeg er på jobb i Stavanger har jeg dessverre ikke den muligheten - da må bilen stå på en kald og trist parkeringplass her inne i leiren... Men hjemme derimot, får den stå mest mulig temperert og tørt... I Kristiansand regner det nesten ikke - der er det enten bare sol eller så er det SNØ!! Siste rapportene derfra (ikke vært hjemme på 3 uker, grunnet masse overtid og øvelser), var at det knapt er et fnugg igjen på bakken - herlig!! Ellers har jeg tatt vare på original lysa, både foran og bak, bør ha det liggende synes jeg.. Det var jo litt gøy, når jeg planla å "smugle" lysa på plass på kjerra, at pakka kom express med en fyr på døra =D> =D> Måtte bare le da... Jeg fikk bud på E500-frontlyktene som var "originalt" til E220T`n min - så da var de solgt... "Gadd ikke" sitte med et ekstra sett lykter... Men du kunne vel velge om du ønsker pakken hjem som express, eller ikke? For det kostet vel litt ekstra å få dem hjem slik?
Roger H. Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Joa, fikk en mail om at for "only five usd" kunne det bli express. Fyren hadde ikke PayPal i første omgang, så jeg mailet til han og ba han sende det på billigste måte, men så kom det en mail fra PayPal hvor jeg da kunne betale han og der var da alt inkludert og jeg la ikke merke til om det var blitt 5 dollares dyrere.. Ingen skade skjedd, får faktisk lov til å sitte ved sia av hu nå, i sofaen.. he he. Frykta ei stund at det skulle fremskynde fødselen..neida bare tuller :lol:
Guest 2271 Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Joa, fikk en mail om at for "only five usd" kunne det bli express. Fyren hadde ikke PayPal i første omgang, så jeg mailet til han og ba han sende det på billigste måte, men så kom det en mail fra PayPal hvor jeg da kunne betale han og der var da alt inkludert og jeg la ikke merke til om det var blitt 5 dollares dyrere.. Ingen skade skjedd, får faktisk lov til å sitte ved sia av hu nå, i sofaen.. he he. Frykta ei stund at det skulle fremskynde fødselen..neida bare tuller :lol: He he.. Vel, det er først når du skal gå og legge deg i kveld - og må brekke av litt tidligere hardt mot høyre og inn på gjesterommet, at du merker det....!!
Jørn Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Det som er min erfaring med Eagle Eyes Hovedlys lamper(min S210 og junior sin 190), er at de ikke er ordentlig tette! Var plaget med dugg/fukt i mine 210 lamper i starten jeg å. Tok ut lampene igjen, å fuget rundt glasset og alle mulige steder det så ut som om det ikke var tett. Var også litt problemer med pæreholderen til blinklysene som sitter i hovedlysa på 210. Fikk modifisert disse litt, så nå sitter de som de skal. Så nå er lampene mine helt tette, bortsett fra de lufte hullene som SKAL være der. Har ikke etter denne operasjonen hatt problemer med fukt eller dugg. Da jeg kjøpte klarglass lykter til junior, så utførte jeg denne tette/fuge jobben lenge før de ble montert i bilen! Så på hans 190,nå med klarglass hovedlys og blinklys, så har det ikke vært antydning til dugg/fukt etter montering. Så det er mange med klarglasslykter, som burde ta ut lyktene igjen, å ta jobben med å fuge/tette! Er vel ikke til å stikke under en stol at dette ikke er 1.klasses produkter dessverre. Er tross alt lagd i Taiwan! Men med litt egeninnsats, så funker disse helt utmerket. Har ingen egen erfaring med baklykter fra disse, men vil tro det hjelper med slike tiltak på disse også, hvis det viser seg at de ikke er tette fra produsenten!
Guest 2271 Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Er vel ikke til å stikke under en stol at dette ikke er 1.klasses produkter dessverre. Er tross alt lagd i Taiwan! Men med litt egeninnsats, så funker disse helt utmerket. Har ingen egen erfaring med baklykter fra disse, men vil tro det hjelper med slike tiltak på disse også, hvis det viser seg at de ikke er tette fra produsenten! Bilprodusentene mener jeg burde lagd flere alternativer for oss som faktisk ønsker å bytte ut kjedelige originale lykter med noe annet som ser mye bedre ut!! Vel - lyktene til 211`n er vel ikke til å komme forbi at begynner å se rimelig delikate ut da.....!!
Roger H. Posted March 15, 2007 Author Posted March 15, 2007 Da var datakurset over og bildene lagt ut... Skikkelig "møkkavær" ødelegger jo litt når man skal ut å ta bilder :? [vedlegget ble slettet av en administrator.]
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now