Torstein Lundberg Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Har ulyd i kjede ved oppstart på min e200 s212. Høres ut som reg kjede. Varer i 2-3 sek etter oppstart. Bytte strammer eller må jeg bytte hele kjede? Er ikke lyd etter oppstart. Flere som har noe sånt? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Jana Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 Vanskelig å gjette km stand på bilen din, men denne motoren har simplex kjede og havari pga av kjede systemet har for kommet fra 120k og oppover. Sikkert noen som har begynt å bråke tidligere også. Det har vært byttet på garanti også, da bilens alder og kjørelengde falt innenfor dette. Strammeren er som et stempel som skyves frem og strammer med oljetrykk. Er motoren kald er oljen litt tregere/tykkere og strammeren kan ved alder ikke holde så godt på trykket ved stillestand. Da tar det litt tid før kjedet er strammet. Bytt det som er I kitet så har du flere bekymringsfrie km. Men dette må jo sjekkes av den som skal rote og banne innved torpedoveggen. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=timing%20chain%20kit%20for%20OM651&rt=nc&LH_PrefLoc=5&_trksid=p2045573.m1684 Quote
mbgal! :O Posted March 8, 2018 Posted March 8, 2018 Om det er registerkjede/strammer som begynner og bli dårlig så hører du det, For og si det sånn. stygg raslelyd, her er link fra youtube---> Quote
Torstein Lundberg Posted March 8, 2018 Author Posted March 8, 2018 Om det er registerkjede/strammer som begynner og bli dårlig så hører du det, For og si det sånn. stygg raslelyd, her er link fra youtube---> Ja høres sånt ut, men i og med att lyden kommer bort, prøver jeg og skifte strammer først.. skal også bytte olje.. var på motor trade i trondheim og tok service sist, etter det begynte den og lekke olje også. Dieselpartikkel filter gikk tett også.. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Jana Posted March 9, 2018 Posted March 9, 2018 Motor trade fikser nok dette da.. de gir deg nok det rette rådet vedr din bil. Kjede kan byttes med motoren I bilen. Må strammere byttes(som ofte er ødelagt, men de bruker en tolk I strammer hullet og sjekker den og kjede) må motoren ut Ignorerer du bråket, blir det til slutt heelt stille I den motoren Quote
Recommended Posts