Jump to content

Hvor får man kjøpt AMG felger i Norge/Skandinavia?

Recommended Posts

Posted

Disse ligger i Tyskland, kjør nedover på noen enkle felger og kjør oppover på disse. Så sparer du momsen.

https://www.ebay.de/itm/Original-19-Zoll-Mercedes-E63-AMG-Schmiedefelgen-RAR/253462467373?hash=item3b038a532d:g:-TQAAOSw8NtamUMp

Takk, får igjen momsen :)

Men det ser ut som man kan spare noe allikevel, eller hva koster de veiledene hjemme?

Hvordan synes du de passer på bilen din, har du noe bilde av den med hjulene på?

9" forran og 10" bak?

Posted

Disse ligger i Tyskland, kjør nedover på noen enkle felger og kjør oppover på disse. Så sparer du momsen.

https://www.ebay.de/itm/Original-19-Zoll-Mercedes-E63-AMG-Schmiedefelgen-RAR/253462467373?hash=item3b038a532d:g:-TQAAOSw8NtamUMp

Man sparer ikke momsen, man ender opp med 19% i stedet for 25%, på kjøpet gjør man seg kriminell.

Det er greit nok at en del gjør det, men å oppfordre til det så direkte som her er ikke greit.

Posted

Hvorfor er du så forutinntatt, KennethJ? Om en kjøper hos en seriøs forhandler i Tyskland, kan en faktisk få igjen den tyske momsen. Enten ved at forhandler der ordner med med dette direkte, og en dermed ikke betaler tysk moms i det heletatt. Eller så betaler en tysk moms og stopper på kaia i f.eks Kiel og får tyske tollere til å stemple papirene som utførsel. Da sender en en kravet på momsen til tyskerne i etterkant. Har en da et firma i Norge hvor en i tillegg kan utgiftsføre felgene får en også igjen den norske momsen. Da er alt lovlig.

Posted

Den dagen jeg bruker 80 lapper på hjul, så bør jeg undersøkes  😅

Tenker det blir en ebay løsning jeg, ellers så finnes det faktisk en del greie replikaer..