Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja. da starte ombygging igjen..fortsettelsen etter verksted flytting.

mer info kommer her ganske ofte ...

ORGINAL INFO

Bil : mercedes c180 94mod ,ombygd til C36 AMG

Før Motor org: rekke fire 1.8 16V 122 HK

Grå/blå tøyinteriør , minst tenkelig utstyr

Etter Motor omb. : Rekke sekser 3.6 l 24v 280 hk 385 nm

automat ,klima,el.stoler foran , el.rullgardin, svart skinn, glass takluke og alt tenkelige utstyr.tru at det skal bli godt med noe nytt

OMBYGGINGS INFO

- karosseri : med ombygd ledningsnett til dørene.Igjensveiset hull for stjerne på bakluke. Fjernet håndtak på bak døre,

w124 dieselinnsug på høyre framskjærm

- Event, karbon panser.

- ekte karbonvinge fra APR.

- klarglass frontlykter og blinklys.

- nye skjærmer foran uten hull i . fjernt nedre del på skjærmen slik at luft fra bremsene kan komme fortere ut.

skjærmbreda bak for å få plass til 10tums .det bli bygd hull i fra bakdørene og gjennom skjærm til å få luft inn på bremsene bak.

- blinklys i speil. fra mercedesdeler.no

- klarglass baklykter.. kan bli bytta mot diode baklykte.

- speedking lambodørhengsler

- Rieger frontfanger og sideskjørt. bak er uvist enda.. har org. AMG fanger bak liggende .. event bygg om den slik at eksospottene kommer ut .fjern noe av midtene av fangeren slik at diffusor`n kommer frem.. men planen av bakfanger ligger fortsatt på hylla for tida

-xenon nær-lang og kurve lys. diode parklys

understell:

- amg understell med H & R 60/40mm med dempere og polygenforinger .

- H&R stabstag med polygenforinger foran og bak

bremser :

- C36 caliptere (lakkert med spes.lakk.grå )med blake diamond skiver med ferdon belegg rundtom. 4 stempla foran og 2 stempla bak.

men i går fant jeg ut at black diamind skivene foran var for små.. ca 3 cm i diameter

motor:

- chiptrimmet

- dobbel greenfilter

- grenrør ,2,5 - 3 tums bakover med to lyddempere på midten. og videre bak til hver sin side. rustfritt

- speedking rustfripotter bak. 3 tums inn og 5 tums ut

det blir selvbygd grenrør i rustfritt og resten av eksosanlegget.  kan bli montert kompressor .. event. til neste sesong. Fjern farstsperre på 250 kmt.

innvendig bil : 

- stolene fram bil som normal. Baksete blir delt i to. det blir bygd glassfiberkonsol i mellom setene bak.med innebygd tv med event. 1 sub med div. diskanter.Blir trekt inn med svart og grått skinn med AMG logo på sidene

- AMG logo på alu.pedalene og på krom innstegene.

-Div .oljetrykk , oljetempmeter på a-stolpe.  trykkmeter vis evnt. blir montert kompressor

Det blir bygd værsting anlegg med produkter fra alpine.

her er bilde under nedriving av bili168986066_71442.jpg

bilde av donor bilen som jeg fikk tak i av en på arbeid

Mercedes C36 AMG 1994.

i225199735_41911.jpg

bilde av interiøre i bilen.

i225198757_8035.jpg

Posted

her har lambodørene kommet påi168848681_13348.jpg

fra siden. ja bilen har vært hvit..

i164583876_4411.jpg

etter lakkert bagasjerom.. ombygd slik at det er plass til eksospotte på hverside

i169748924_67776.jpg

flyttet batteri etter ombygd bagasjerom. kommer forsterkere bak batteri.

i177270624_54613.jpg

lakkert motorrom. fin farge ja.

i172760847_19509.jpg

Posted

Spennende prosjekt 8)

Gleder meg til og se hva du får til.. mulig det blir ett lignende prosjekt på meg senere.

Er ikke så stor fan av lambo-dører, men hvordan blir det med bakdører, sveises gjen?

Posted

vis du ser på bilde av bagasjerommet. ser du org. holder er monter på tverr ,der egentlig reservehjulet skal ligge. det ligger en rød bunnplgg i midten av holderen.

holderen er helt ny og er sveist fast,med forsterkninger framom og under . plan var egentlig å bygge nytt bagasjerom , men det tar så lang tid . det kommer diffusor under reservehjulsbrønnen som blir i mot bakfanger.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

huff huff. slitt litt med ledningsnette .. så my ledninger å kontakter som skal igjennom trange plasser og hull..

men men.. det er ikke første gang jeg har tred igjennom ledninger i en bil.. skiftet ett par ganger i vito  og sprinter på arbeid.. mye arbeid igjen står.. artig!! 8)

må bygg meg en sprinter som bilfrakter neste vinter.. 416 eller 616. vært artig med en semisprinter.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...