terje450SL Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Hei! Søker info via forumet. Er blitt den lykkelige eier av en 79 modell 450SL, US utgave. Slurer på automatkassen. Hadde satt pris på tilbakemelding vedrørende nedenforstående: 1. Ønsker kassen overhalt av kyndig person / verksted. Noen kontakter?? 2. Har også fått opplyst at konverteren på disse bilene ikke er helt opp til oppgaven med å overføre kreftene fra V8 motoren til automatkassen. Fikk et innspill om det skal være en oppgradert konverter på markedet uten at vedkommende visste noe mer. Noen som har info om denne opplysningen?? Takknemlig for tilbakemelding MVH Terje Quote
Stian Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 1. Østland, sørland, vestNORGE eller nordnorge? Bytt olje og filter før du går for en overhaling. 2. Det har jeg aldri hørt før. Det er vel samme girkasse/converter i 450 6,9 som har ca 500kg mer enn deg og 90hk mer? Jeg vil tro at dette er besserwissergnål. Quote
Olaf Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Hei Terje, og velkommen til forumet. Tips: Som medlem vil du få 10% rabatt hos Bergs Automatservice i Oslo. Ta en telefon til dem, så får du sikkert et pristilbud. Du finner en liste over samarbeidspartnere i hoveddelen av forumet. Den er det verd å gå igjennom, for det er mye penger å spare. I hovedforumet er det også en klistret tråd med oversikt over lenker for W123, de fleste av de amerikanske lenkene der har egne avdelinger for SL-modellene. Forøvrig hadde endel eksportmodeller for USA en lavere motoreffekt enn de europeiske modellene, delvis fordi de var dynget ned med renseutstyr for California. Converterene skal vel være de samme uansett, jeg har ikke lest om spesielle problemer med dem. Senere modeller med 5- og 5,6 liters motorer kom bare med automat, men de hadde 4-girs kasser. Hvis du leser tysk, så er det en fin side her som er dedikert til W107 SL og SLC. https://sternzeit-107.de/de/ Med vennlig hilsen, Olaf Quote
terje450SL Posted March 2, 2018 Author Posted March 2, 2018 Hei Stian og Olav! Takker for info og tilbakemelding. Til Stian: Jeg bor i Sandnes og er tilknyttet lokalavdelingen i Stavanger. Til Olav: Sjekker opp i fohold til odet du nevner. Ha en fortsatt fin dag. Quote
Stian Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 Hei Stian og Olav! Takker for info og tilbakemelding. Til Stian: Jeg bor i Sandnes og er tilknyttet lokalavdelingen i Stavanger. Til Olav: Sjekker opp i fohold til odet du nevner. Ha en fortsatt fin dag. Oooo Sandnes. Da kan vi ha 107-treff i Eidsvollgata Transtec på Bryne har vel ganske god greie på automatkassene til disse vil jeg tro. Stian Quote
Recommended Posts