Jump to content

Skade på felger.....

Recommended Posts

Posted

Har nettopp kjøpt en clk. Og de felgene som følgte med var ganske fine på bilen,men han som har hatt bilen før har vel vert borti de fleste kantsteiner på hele østlandet. :( Noen som vet om det går an og fikse dette eller? Felgene er tredelte, så det går vel gjerne an og kjøpe bare ytter-ringen ny. Men det blir vel like dyrt som og kjøpe nye?

Posted

Har nettopp kjøpt en clk. Og de felgene som følgte med var ganske fine på bilen,men han som har hatt bilen før har vel vert borti de fleste kantsteiner på hele østlandet. :( Noen som vet om det går an og fikse dette eller? Felgene er tredelte, så det går vel gjerne an og kjøpe bare ytter-ringen ny. Men det blir vel like dyrt som og kjøpe nye?

Har du tre-delte felger, så er jo fordelen nettopp at man kan bytte ytter-ringer, ved feks. skade. Vet ikke hva slags felger du har, men en ytter-ring er billigere enn en helt ny felg av samme merke. Men du finner sikkert andre billig felger som ikke koster mer pr. stk en ny ytter-ring til din felg. Tre-delte felger er sjelden billig, for å si det sånn. Ofte FRA 7-8000kr stk!! Spørs selfølgelig på merke og alder.

Litt info om felgene, gjør det lettere å gi råd om hva som lønner seg, og hvem og hvor det kan skaffes.

Mange i klubben som er litt over middels intr. i dekk/felger for å si det slik. Så det er mange som sitter på mye info og priser på dette! 8)

Posted

Kan det ver at felgene heter ASA. Produsert på lisens av eller for BBS. Husker ikke helt, men tror at det var det som stod på de. Hvis det hørtes helt feil ut så må jeg se etter i morgen.

Posted

Kan det ver at felgene heter ASA. Produsert på lisens av eller for BBS. Husker ikke helt, men tror at det var det som stod på de. Hvis det hørtes helt feil ut så må jeg se etter i morgen.

Å du er sikker på at disse ASA felgene er 3-delte?? ASA har nemlig mange kopier av forskjellige 3-delte felgfabrikanter. Å disse er IKKE 3-delte for å si det slik. Skruene som er på disse felgene er bare "fake".

Vet at ASA har "kopier" av noen Superstar felger. En Superstar felg koster mer enn 4 ASA kopier.

Mange felger som har "skruer",men oftes er dette hel-støpte felger, av en helt annen kvalitet og pris enn ekte 3-delte felger!!

Legg ut no bilder,eller link til ett sted som selger slike felger, så finner vi nok ut hva du har fått med bilen din! 8)

Posted

....Mange i klubben som er litt over middels intr. i dekk/felger for å si det slik.

Tenkte du på noen spesielt??? :lol: :lol: :lol:

Ehhh, nei!! :lol: :lol:

Vel, vet om en i Stavanger ihvertfall! Å når jeg tenker etter, så vet jeg om en i Høland å(sier ihvertfall kona mi) 8) :lol: :lol: :lol: :P

Posted

Hørtes bra ut. Har ikke studert felgene så mye,siden vinterhjulene står på nå.

Var selger som sa at de kunne deles i tre. har en liten jobb og gjøre i morgen jeg :D så kan jeg ta et bilde av de også. Hadde vert bra hvis vi fant en plass som de solgte nye ytter-ringer 8)

Posted

Å du er sikker på at disse ASA felgene er 3-delte?? ASA har nemlig mange kopier av forskjellige 3-delte felgfabrikanter. Å disse er IKKE 3-delte for å si det slik. Skruene som er på disse felgene er bare "fake".

Vet at ASA har "kopier" av noen Superstar felger. En Superstar felg koster mer enn 4 ASA kopier.

Mange felger som har "skruer",men oftes er dette hel-støpte felger, av en helt annen kvalitet og pris enn ekte 3-delte felger!!

Legg ut no bilder,eller link til ett sted som selger slike felger, så finner vi nok ut hva du har fått med bilen din! 8)

ASA lager 3 delte felger har et sett selv og skruene er ekte :D

Posted

ASA lager 3 delte felger har et sett selv og skruene er ekte :D

8) Vet selfølgelig at ASA også har "skikkelige" felger!! Men vet også at det går mange billigkopier rundt om, som feks. er kjøpt hos "Sharif"! Men vi som vet hva dette er for no, ser også forskjell. Merker fort kvalitets forskjellene her, når man spyler av "krommen", før sommeren er over! Men som jeg sier og gjør 8), kvalitet koster "litt" ekstra, men det er jeg faktisk villig til å betale for!!

Posted

Hørtes bra ut. Har ikke studert felgene så mye,siden vinterhjulene står på nå.

Var selger som sa at de kunne deles i tre. har en liten jobb og gjøre i morgen jeg :D så kan jeg ta et bilde av de også. Hadde vert bra hvis vi fant en plass som de solgte nye ytter-ringer 8)

Finner nok nye ytter-ringer, hvis det viser seg at felgene dine kan deles! 8)

Posted

Legger ved noen bilder av felgene. Det går an og skru av ytter-ringen på de. Noen som kjenner til de. Er det noen som selger det merket her i stavanger området. Er det helt umulig og prøve og fikse kanten på de? Eg ser vertfall det at eg ikke skal kjøpe ytter-ringene hos Sharif. hehe

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

Posted

Dette er vel samme felger som "Enebakk" har,han som har svart tidligere på denne tråden!

Du må selvsagt kjøpe ringer som passer dine felger, så da spiller det ingen rolle hvem du kjøper de av! Dette er muligens felger som kan deles, men dessverre så er kvaliteten på disse ytter-ringene særdeles dårlig :( ! Men kjøper du nye, så har du greie/fine felger nesten en sommer. Virket som om "Enebakk" også hadde litt dårlig erfaring med kvaliteten på "krommen" som er på disse felgene!

Så skal du først kjøpe nye ringer, så kan du like så godt gjøre det hos Sharif. For det er ikke han som lager felgene, han bare selger haugevis av dem!

Posted

Takker for mange gode svar 8) Skal informere dere om hva jeg gjør og hva det koster.

Men det blir nåkk ikke den første uken. Er jo enda en stund til sommeren :(

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...