Jump to content

Recommended Posts

Posted

har nettopp byttet hjull lagere på en b180 2010 modell.

etter at jeg var ferdig oppdaget jeg at rattet var ett "hakk" skjevt samt at esp lampa lyste,

kan ikke skjønne at rattet skal justere seg slik når man bare har koblet av styrestaget, har ikke skrudd noe på det.

noen ide noen ?

Posted

Esp lampen kommer sikkert pga abs sensoren har fått en trøkk mens du holdt på, eller at telleringen på navet er skitten eller har sprukket. At rattet er litt sjevt etterpå er jo litt pussig..

Posted

Du har vel demontert støtdemperen fra spindelen, og husker jeg ikke mye feil så er det 2 bolter som holder disse 2 delene sammen. Det er imidlertid ganske stor klaring mellom bolt og hull her, så her vil camber vinkelen garantert endre seg, noe som igjen fører til at rattet kommer ut av midtstilling.

Man kan på en enkel måte ha kontroll på camberen vet å sette en vater på bremsekiva og bruke en bladsøker i mellom skive og vater til vateren står loddrett.

På denne måten kan man "justere" camberen riktig ved montering før man drar til de 2 boltene demper/spindel.

I ditt tilfelle må du nok bare løsne på boltene, flytte litt på camberen og prøvekjøre, helt til du får rattet i midtstilling igjen. Eventuelt kjøpe en hjulstillingskontroll.

Lykke til.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk