Bjørnar Vidme Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Hei jeg byttet nylig fjørene på min MB W124 (stasjonsvogn) 1995 til Vogtland Senkefjører (lovelig), men det oppsto et problem... når jeg begynnte og kjøre med den så heva bak enden seg helt til topp og nå lurer jeg på om det er luftstyrt eller om det er hydraulisk system og evt hvordan man får stilt bakenden ned utenom at noe blir ødelagt:) tusen takk for svar på forhånd Bjørnar V Quote
ProblemDanneren Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Hydraulisk system. Det sitter en hydraulisk ventil bak på høyre side med rør til hver sin nivådemper via gasskulene. Denne ventilen har et justerer bart stag via en arm på ventilen til en brankett som sitter på stabstag opphenget. Løsne dette staget fra ventilarm og skyv ventilarm helt ned. Da slipper du oljen i retur og bilen vil senke seg helt ned på fjærene. Skyv armen deretter littegrann oppover igjen til bilen akkurat løfter seg litt. Da har du korrekt arbeiddstrykk på systemet og høyde. Quote
Bjørnar Vidme Posted February 23, 2018 Author Posted February 23, 2018 tusen takk for ein bra forklaring Quote
Recommended Posts