Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kjøpt ny bil som ankommer Bergen om kort tid. Etter det jeg har lest på nettet er det beste som kan legges på Xpel. Er det noen som vet om noen som er flinke til å legge dette på i Bergen, evt Oslo?

Kjører mye, og min forrige E-klasse gikk 450 000 før jeg solgte den. Svart bil med 1000 hvite prikker i fronten. Det var ikke så pent.

Posted

Hva som er den beste lakkbeskyttelsen er det mange meninger om. Det viktigste er at det blir gjort noe, og at det blir gjort skikkelig. Du kan jo sjekke litt rundt på dette forumet, så finner du sikkert en i området der du bor som kan ta jobben.

https://www.detailersclub.no/forums/

Ellers så er det ikke lett å unngå hvite prikker. De kommer som regel fra steinsprut, og det er ikke noen poleringsvoks som står imot det. En idé kan være å legge folie på de mest utsatte steder.

• 2 weeks later...
Posted

Takker for tipset.

Til opplysning for andre som måtte ha interesse:

Etter å ha undersøkt en rekke alternativer har jeg gjort avtale om å få lagt PPF beskyttelsesfilm på, type Expel. Dette koster noen kroner, men du kan også ta bare de mest utsatte stedene på bilen.

Kost/nytte kan diskuteres, men min forrige bil fikk seg en stygg nøkkelripe fra en misunnelig idiot, samt mengder med steinsprut i front, så bare å vite at lakken er ny og fin og beskyttet mot det meste er utslagsgivende for meg.

Hadde jeg hatt en golf, så hadde jeg ikke tatt meg bryet.