_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Hei. Vurderer en C klasse med 4x4. Noen med erfaringer fra disse? Ser på denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111380722 Quote
Gissmo Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 synes de er meget bra, men har ikke prøvd andre enn min egen..... Quote
hlieberg Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Ikke blitt noen handel ennå? Jeg hadde jo en slik i 2 år og var veldig fornøyd. 4Matic'en mener jeg har 40/60-fordeling og fungerte veldig bra (permanent). Standardfjæringen er meget komfortabel, men skulle den vært perfekt ville jeg hatt den et lite knepp stivere. Går fint å kjøre aktivt, men litt stivere i svingene hadde ikke gjort noe. Ser denne ikke har parkeringsvarmer, det er gull verdt etter min mening. Spesielt på en diesel som blir mye tregere varm. Ellers går bilen meget billig, helt ned mot 0,42 på langkjøring. Noe knirkelyder fra kupeen kan forekomme, ikke uvanlig på denne generasjonen, dessverre... Men motoren fungerer fint med to turboer, jevnt og fint skyv hele veien. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 27, 2018 Author Posted April 27, 2018 Ikke blitt noen handel ennå? Jeg hadde jo en slik i 2 år og var veldig fornøyd. 4Matic'en mener jeg har 40/60-fordeling og fungerte veldig bra (permanent). Standardfjæringen er meget komfortabel, men skulle den vært perfekt ville jeg hatt den et lite knepp stivere. Går fint å kjøre aktivt, men litt stivere i svingene hadde ikke gjort noe. Ser denne ikke har parkeringsvarmer, det er gull verdt etter min mening. Spesielt på en diesel som blir mye tregere varm. Ellers går bilen meget billig, helt ned mot 0,42 på langkjøring. Noe knirkelyder fra kupeen kan forekomme, ikke uvanlig på denne generasjonen, dessverre... Men motoren fungerer fint med to turboer, jevnt og fint skyv hele veien. Nei, ikke enda. Jeg har forstått å avvente litt. Bruke litt mer tid på å tenke over hva vi faktisk trenger. Dessuten vi jeg gå over til bensinbil. Men tro meg, når alle har gått over til bensin fra diesel, er det noe nytt dem finner på Quote
hlieberg Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Det kan jeg garantere deg, men samtidig så vet vi vel innerst inne at det er elbil de vil ha oss over på. Det nekter selvsagt vi å innse, men det er også idiotisk at de mener det ikke skal selges bensin- og dieselbiler etter 2025. Først må det i det minste komme nok modeller på markedet som dekker alles behov og passer alles lommebok, så må det på plass nok ladestasjoner over hele landet. Først da kan de "tvinge" oss til å velge. Uff, lurer på hva jeg sitter og ratter om 10 år, dersom det skal være en noenlunde ny bil Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 27, 2018 Author Posted April 27, 2018 NAF, AmCar og de største klubbene / organisasjonene i Norge er samlet og enige dette med videre salg av bensin i Norge. Dette er en sak som allerede er aktuelt å bruke mye mer tid på, slik at fremtidig interesse for bil /veteranbil vil bli ivaretatt også i fremtiden. Men vår bruksbil derimot, der må vi nok til syvende å sist bare flyte med strømmen og ikke har valget med å svømme imot. Daimler roser Norge på Instagram over å gå over til strøm Quote
hlieberg Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Ha'kke råd til to biler, klamrer meg til bensinbil og 98-oktan så lenge som mulig Jeg har et ønske/mål om å eie en bil med V8 en gang også. Aller helst skulle det nok vært en V8 uten turbo, men det blir nok verre å få til om det skal være noenlunde nytt og familievennlig. Time will show, det blir i så fall lenge til. Quote
Recommended Posts