Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en 200E 2000mod med automat kasse. har market at den slutter og gire, laser seg kansje på 2 eller 3 gir.

hva kan feilen være. er det værd og byte olje og filter og prøve, må den flushes eller er den kaput. btw er ikke altid det sjer.

MVH

Mark

Posted

Får du noen til å ta en diagnose så får du et sikkert svar på problemet.

Men mest sannsynlig så er det el plate (conductor plate) som er gåen og da låser den seg i gir.

Har byttet flere slike på disse bilene, så kassa er ikke gåen men den styres elektronisk så når elektronikken streiker så streiker kassa også.

Er knapt 2 timers jobb å bytte denne, olje må da selvfølgelig byttes da den må tappes siden bunnpanne må ned.

Posted

Jeg gjorde prosesses selv uten å rørt noe automatkasse tidligere.

Veldig rett frem prosedyre, litt småplukk for å ta av solenoidene mener jeg å huske, testet de med det samme. Greit å sjekke noen av fjærene i ventilblokka mens du gjør prosessen.

Hos meg var fjæra for matetrykket knekt i to.

BTW, har ei girkasse på bil jeg hugger nå du kan få billig med byttet plate hvis intresse.

Posted

supert tusen takk. er dette noe jeg kan lese meg te og få ordne selv eller er det bare og få det levert til noen kyndige?

Det ligger helt sikkert noen videoer på youtube om dette om du søker på 722.6 conductor plate.

Nå vet jeg ikke hvor mye du har holdt på med bil, men det er en ganske grei jobb. Har du tilgang på bukk så går det som en lek, må du ligge på gulvet så er det såklart litt mere styr.

Hvor i landet holder du til da?